מגיע לתחנה - ונעלם

טעות אנוש גרמה לאסון הרכבל באיטליה? החוקרים בודקים

חוקרי 'אסון הרכבל' באיטליה לא שוללים את האפשרות כי הטרגדיה נגרמה בשל טעות אנוש; מצלמות האבטחה תיעדו את רגעי האסון - שאירע במרחק 5 מטרים מהתחנה; ומה קרה יממה לפני כן? (עולם)

זירת האסון (צילום: Eva Fernández)

חוקרי 'אסון הרכבל' באיטליה לא שוללים את האפשרות כי הטרגדיה שגבתה את חייהם של 14 בני אדם נגרמה בשל טעות אנוש, כך מדווח היום (שלישי) העיתון "קוריירה דלה סרה" היוצא באיטליה.

לפי הדיווח בעיתון, האפשרות כי התרסקות הרכבל נגרמה בשל טעות אנוש - עדיין נבדקת על ידי החוקרים, אך אינם מתמקדים באדם מסוים, שכן מספר ימים לפני ההתרסקות, בוצעו עבודות תחזוקה ברכבל, כך שנבדק אם יש להן קשר לאסון.

במצלמות האבטחה שתיעדו את האסון, כך לפי התובעת האחראית על החקירה כפי שדווח ב-ynet, נראה הקרון ברכבל סטרזה-מוטרונה כשהוא מקפץ, ככל הנראה לאחר שהכבל נקרע, ואז מידרדר לאחור עד שנבלם באחד העצים.

התובעת ציינה היום כי יממה לפני האסון, הרכבל נתקע ורק לאחר טיפול של טכנאי הוא הוחזר לפעילות - אך הדגישה כי לא ידוע אם יש לכך קשר להתרסקות.

לפי הדיווחים באיטליה, במצלמות האבטחה נראה הקרון כשהוא מתקרב לתחנה העליונה, אך כאשר המפעיל התכונן לפתוח את שער הקרון ולאפשר לנוסעים לצאת, נשמע רעש חזק של כבל נקרע - במרחק של חמישה מטרים בלבד מהתחנה, הקרון חזר לאחור ונעלם במהירות.

הכבל שנקרע הוא הוא כבל הגרירה, שלאחר שנקרע התעופף באוויר. הקרון נשאר על הכבל התומך, עליו הוא הידרדר חזרה ונזרק מלמעלה למטה, במהירות. בלמי החירום, שהיו אמורים לפעול אוטומטית ולעצור את הנפילה, לא פעלו. וכך הקרון הידרדר עד לעמוד התומך, שם צנח עוד כמה עשרות מטרים והתגלגל במורד ההר עד שנבלם בעצים.

התובעת אמרה לעיתון כי כל תיאוריה תיבדק, החל מהכבל שנקרע ועד בלמי החירום, שלא פעלו. האם מדובר בשחיקה או בכשל פתאומי.

באסון הרכבל נספו 14 בני אדם, מתוכם חמישה ישראלים - עמית בירן ואשתו טל פלג בירן, בנם תום בן השנתיים, הסבא יצחק כהן והסבתא ברברה כהן, שבאו לבקר את נכדתם באיטליה.

איתן בירן, בנם בן החמש, היה היחיד ששרד מבין כל נוסעי הרכבל והוא מאושפז במצב קשה בבית החולים בטורינו כשהוא מונשם ומורדם. מחר יובאו גופות הישראלים לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר