מאמצי 'גוש השינוי'

בימים האחרונים: לפיד יחכה לבנט; הערכה: שקד תתפטר

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד צפוי לסכם עם המפלגות בגוש עד סוף השבוע, וימתין ליו"ר ימינה לימי המנדט האחרונים שלו • הערכה: אם שקד לא תלך עם בנט לממשלה - היא תתפטר ולא תצביע נגד (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
לפיד, בנט ושקד (צילום: אוליבייה פיטוסי, יונתן זינדל - פלאש 90)

שמונה ימים לפקיעת המנדט של יאיר לפיד, והתרגילים הפוליטיים מעלים הילוך, לקראת הישורת האחרונה: אסטרטגיית יש עתיד, שדווחה כאן אתמול, מתקדמת ולדברי גורמים בגוש השינוי, עד סוף השבוע יסוכמו כל הסעיפים בין מפלגתו של לפיד לבין יתר המפלגות בגוש שלו.

יאיר לפיד, שאחת מהבטחותיו הגדולות הייתה ממשלה צרה של 18 שרים, מחלק תיקים רבים למפלגות, כשהצפי הוא שממשלת הרוטציה תגיע ל-28 שרים. כחול לבן צפויה לקבל ארבעה תיקים; ישראל ביתנו, העבודה ומרצ - שלושה כל אחת. המפלגה הגדולה, יש עתיד, תקבל שישה או שבעה תיקים.

כך יבוא יאיר לפיד בסוף השבוע לנפתלי בנט ולגדעון סער, ויאמר להם: עלה בידי לאחד את הגוש מאחוריי, עכשיו תורכם להכריע: לחבור אליי לממשלת שינוי, או ללכת לבחירות נוספות.

בימינה מתעקשים שבנט לא חוזר אחורה מהצהרתו שממשלת השינוי ירדה מהפרק ומבהירים שלא מתקיימים מגעים בנושא. ביש עתיד אומרים שזה נכון - חלקית: לפיד ובנט אמנם לא דיברו ביניהם, אבל הצוותים כן שוחחו.

בגוש השינוי ניסו לקדם ממשלת מיעוט של לפיד וסער, ללא בנט ובתמיכת הרשימה המשותפת ורע"מ, אך זו הוסרה מהר מהשולחן: יו"ר תקווה חדשה הבהיר כי לא יסכים להיכנס לממשלה עם השמאל ללא יו"ר ימינה.

בעיה נוספת שהטרידה את בנט הייתה חברת מפלגתו, איילת שקד, שאיימה לטרפד את המהלך להחלפת ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך גם היא כנראה נגנזה: ההערכה הרווחת כעת היא שאם שרת המשפטים לשעבר תבין שאין סיכוי לממשלת ימין, היא או תחבור לממשלת השינוי - או שתתפטר מתפקידה כחברת כנסת. כך תיכנס הבאה בתור, שירלי פינטו, שתומכת בכל מהלכי יו"ר ימינה בנט.

שתיקתו של בנט בימים האחרונים, מאז העברת המסר כי אבד הסיכוי לממשלת שינוי, מטרידה מאוד ח"כים בגוש הימין. שמונה ימים נותרו למנדט של יאיר לפיד, והסיכוי לבחירות חמישיות גבוה ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר