לקראת החתונה

העתירה של גור - נדחתה; "לא ניתן להתעלם מן האסונות"

שופטי בג"ץ דחו את העתירה שהגישה חסידות גור נגד המשטרה ועיריית ירושלים, לאחר שאלו סירבו לאשר את קיום החופה, היום, לנכד האדמו"ר ברחוב ירמיהו; כך יחולקו החסידים בירושלים (אקטואלי)

שימי שפר | כיכר השבת |
חתונה בגור. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שופטי בג"ץ דחו אמש (שלישי) את העתירה שהגישה חסידות גור נגד המשטרה ועיריית ירושלים, בדרישה שינמקו מדוע לא יאשרו את קיום החופה, לנכדו של האדמו"ר מגור, היום - יום רביעי, בשעה 14:00 בכל הנוגע להיבטי התנועה, הבטיחות והסדר הציבורי.

בחסידות גור מקווים כי לאחר דחיית העתירה, הם יצליחו להגיע להסכמות מול המשטרה ועיריית ירושלים, כך שיוכלו לקיים כמתוכנן את החופה לנכדו של האדמו"ר, מחר, בצהרי היום על פני רחוב ירמיהו.

את העתירה בשם המרכז העולמי של חסידות גור והחתן פנחס מנחם מנדל זילברשטיין, הגישו עורכי הדין אילן בומבך ויריב רונן.

שלושת שופטי בג"ץ, נועם סולברג, יוסף אלרון ועופר גרוסקופף כתבו בהחלטתם כי "לאחר עיון בעתירה ובתגובות לה, באנו לכלל מסקנה כי דינה להידחות על הסף".

הם הסבירו כי "העתירה הובאה לעיוננו היום, י"ד סיון, כשחופת בני הזוג צפויה להתקיים בעזרת ה' מחר, ט"ו סיון. הבוקר הוריתי למשיבות, כי יגישו תגובות מקדמיות מטעמן עד השעה 15:00. נתתי דעתי על כך שהעתירה הוגשה ברגע האחרון, והסיכוי להעתר לה, בלוח הזמנים הנתון – קלוש. יחד עם זאת, מפאת חשיבות האירוע בעיני העותרים, הותרתי פתח צר למציאת פתרון. תגובה מקדמית מטעם עיריית ירושלים, הוגשה בסד הזמנים האמור; תגובה מקדמית מטעם משטרת ישראל בוששה לבוא.

חתונה בגור. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"מכל מקום, בנסיבות, משהוגשה העתירה סמוך ונראה למועד האירוע – אין מנוס אלא לדחותה על הסף. אמנם, משטרת ישראל התמהמהה קמעא בהגשת תגובתה, אך בלוח הזמנים שאליו נקלעה שלא בטובתה, קשה להלין על התנהלותה. הסוגיה נכבדה, מורכבת, לא ניתן להתעלם מן האסונות שהתרגשו עלינו לאחרונה, מחמת כשלי בטיחות. הזהירות ראויה, היד רועדת קודם שניתנת החלטה. גם כלפי העותרים קשה יהיה לבוא בטרוניה על העיתוי שבו הגישו את העתירה, שכן ההחלטה בעניינם שונתה אך לאחרונה".

"בנסיבות שנוצרו, ובדוחק השעה", כותבים השופטים, "לא נוכל להתיישב בדבר, להידרש כדבעי לטענות הצדדים, ולהכריע בשאלות החשובות שמעלה העתירה. המשיבות, גם אם יחפצו בכך, ספק אם יצליחו להיערך לאירוע בסדר גודל שכזה, על כל היבטיו וחוקותיו, ובהתאם לאישורים הנדרשים. חיפזון במקרה הזה, עשוי להביא עמו תקלות ומכשלות. השעות נוקפות, ההכנות הנדרשות מרובות, והאחריות מכבידה".

עוד הם כותבים כי "על אף ההבנה המרובה לעותרים, לקהל החסידים, אין בידינו אפשרות להושיט סעד כמבוקש בעניין דנן. ניכרת גם מחלוקת בין העירייה לבין המשטרה, ומוטב שתוסדר בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה. יש לקוות, כי על אף צמצומו של האירוע במעט – שמחת בני הזוג, על כל הנלווים אליהם – לא תיגרע".

בהודעה של לוחות הזמנים לקראת החתונה, בכפוף לכך שיתכנו שינויים, נאמר כי "קינדער טיש - בביהמ"ד באיאן; קבלת פנים - 13:30-14:30 באגף הישן בביהמ"ד, יהיה גם מעגל סגור לאברכים בגג".

החופה תערך ברחוב ירמיהו, החתונה - באגף הישן בביהמ"ד, כאשר יהיו שני מסכים גדולים משני הצדדים של הבמה, עוד כמה מסכים ברחבי ביהמ"ד ומסך ענק ברחבת הכניסה מרחוב פלדמן.

בחורי ישיבות ישהו בביהמ"ד של באיאן ויצפו במעגל סגור כדי למנוע עומס בחתונה ובחורי מתיבתות ישהו בחצר של המתיבתא בירושלים ויצפו במעגל סגור. הנשים, כך לפי התכנון, יהיו בחתונה בקומה למטה ויהיה מעגל סגור בבית מלכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר