בארה"ב חוששים

עסקת הנשק של איחוד האמירויות בסכנה

אף שהממשל האמריקני כבר אישר את מכירת הענק של נשק מתקדם לאיחוד האמירויות, הקשרים של אבו דאבי עם סין עלולים לפגוע בעסקה. כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

אף שהממשל האמריקני כבר אישר את מכירת הענק של נשק מתקדם לאיחוד האמירויות, הקשר העולה בין אבו דאבי לסינים עלול לפגוע בעסקה, מחשש שטכנולוגיות מתקדמות יגיעו לידי הסינים, כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל".

כזכור, מדובר בעסקה שהתבשלה עוד בימים של טרמאפ כחלק מהתמורה להסכם הנורמליזציה עם ישראל והיא כוללת 50 מטוסי F-35 עד 18 מל"טים מתקדמים החמושים בציוד מתקדם, וציוד נוסף, בהיקף של 23 מיליארד דולר. מדובר בעסקה ארוכת טווח שרק בשנת 2027 צפוי הנשק להגיע לידי האמירויות.

מיד עם כניסתו של ביידן לבית הלבן הוא הצהיר כי יבחן מחדש את העסקה אך לאחר מכן אישר אותה הממשלה החדש אם כי עדיין יש משא ומתן על תנאי ההסכם ועל הערבויות לגבי הנשק.

על פי הדיווח בעיתון, בכירים אמריקנים מסרו כי בארה"ב מודאגים מהקשרים של הסינים עם דובאי, וחוששים כי הסינים אף יקימו שם בסיס צבאי. על פי הדיווחים לאחרונה הגיעו שני מטוסים צבאיים סיניים לאיחוד האמירויות ופרקו שם ארגזי ציוד שתכולתם לא ידועה. לפי דו"חות מודיעין, בייג'ינג אף דנה בשליחת מאות אנשי צבא לאמירויות דבר שיכול להביא לביטול ההסכם מצדם של האמריקנים.

ארה"ב דורשת שישראל תשמור על יתרון כמותי של הנשק המתקדם באזור, ובנוסף, שאבו דאבי לא תאפשר לסין או לכל צד שלישי אחר גישה לטכנולוגיית הלחימה האמריקנית המתקדמת ושלא ייעשה שימוש בנשק הזה בתימן או בלוב. ישראל, הודיעה כבר שלא תתנגד לעסקה לאור היחסים המתחממים בין שתי המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר