"לא יהיה תחליף"

לאחר 15 שנים בעירייה: סגן ראש העיר יוסי דייטש - התפטר

לאחר 15 שנות פעילות בעיריית ירושלים, סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק שפ"ע, יוסי דייטש, נאלץ להתפטר מחברותו במועצה - בשל הסכמים פנימיים ב'אגודת ישראל'; משה ליאון נפרד בצער (חרדים)

יוסי דייטש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר 15 שנות פעילות בעיריית ירושלים, סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק שפ"ע, הגיש אתמול (שלישי) את מכתב ההתפטרות ממועצת העיר, לראש העיר ירושלים משה ליאון.

דייטש מפנה את מקומו במסגרת הסכם רוטציה פנימי ב'אגודת ישראל', לפיו בשל מיעוט הנציגים שנבחרו מטעם הסיעה החסידית - שרצה בנפרד מ'דגל התורה', הרי שלאחר מחצית הקדציה סוכם כי דייטש, איש 'שלומי אמונים', יתפטר לטובת יעקב הלפרין, נציג חב"ד, שיכנס מחר, בישיבת המועצה, לתפקידו כחבר הנהלת העיר.

דייטש החל את פעילותו במועצת העיר ירושלים בשנת 2005 כחבר הנהלת העיר, תפקיד בו החזיק ברצף עד היום. לצד היותו חבר מועצה, שימש דייטש במהלך השנים כחבר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, החזיק בתיק שיפור פני העיר והתברואה, הוביל את פרויקט חידוש התשתיות בשכונות החרדיות, החזיק בתיק התכנון והבניה, יזם את פרויקט הקיץ 'עולים לירושלים' ומשמש מאז 2010 כסגן ראש העיר.

אך כעת, הוא נאלץ לעזוב את תפקידו לטובת נציג אחר, ויש לא מעטים שכואבים זאת. "יוסי הוא איש ציבור ברמה אחרת, אכפת לו, הוא אוהב לעזור", אומר ל'כיכר' גורם בסיעה החסידית, "עצוב שבגלל שיקולים כאלה ואחרים הוא צריך לפנות את מקומו, הציבור הפסיד".

יוסי דייטש בתפילה בכותל (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

במערכת הבחירות האחרונה התמודד יוסי דייטש על תפקיד ראש העיר ירושלים, אך לאחר ש'דגל התורה' וש"ס בחרו לתמוך במועמדותו של משה ליאון לתפקיד, הפסיד דייטש את הבחירות.

ראש העיר משה ליאון אמר בתגובה להתפטרות של דייטש: "אני נפרד בצער גדול מידידי הטוב יוסי. הוא יחסר לי גם בפן האישי וגם בפן הציבורי. לניסיון, המקצועיות והמסירות שיוסי הביא לעבודה – לא יהיה תחליף. הוא היה נציג ציבור נאמן, שייצג את שולחיו בכבוד, בנועם ובעיקר באנושיות שכל כך חסרה לנו בעשייה הציבורית. אני בטוח שעוד נכונו לו גדולות ונצורות לא רק בזירה המקומית.

"בשם הנהלת העיר ובשם תושבי העיר אני מודה לו על פעילותו ב-15 שנה האחרונות ומקווה לראות אותו בצמתים נוספים של עשייה למען תושבי ירושלים".

כזכור, שלושה חודשים לאחר הבחירות בירושלים, נשא יוסי דייטש נאום אמיץ בפני חבריו ב'אגודת ישראל', ואמר כי "התקופה האחרונה היא תקופה לא קלה, עבורי, עבור חבריי באגודת ישראל בירושלים ועבור כל הציבור החסידי בעיר. אני לא צריך לתאר לכם עד כמה החוויה של להפסיד בבחירות אחרי התמודדות קשה וארוכה – כמה זה קשה. וכמה שזה קשה, להיכנס אחר כך למשא ומתן שבו אתה נתקל בכתף קרה מצד אנשים שעד אתמול היו הידידים והשותפים שלך ועכשיו נלחמים בך על כל פיסה של השפעה ושל סמכות שרוצים לתת לך, זה לא קל".

הנאום האמיץ של יוסי דייטש, שלושה חודשים אחרי ההפסד (באדיבות המצלם)

"ירושלים היא לא עיר רגילה", הוסיף דייטש, "הצרכים, הבעיות שנערמות על שולחן של כל אחד ואחד מהנציגים שלנו הם בהיקף הרבה יותר גדול והרבה יותר מגוון מכל עיר אחרת, ואנחנו נמצאים כרגע בעידן חדש שבו אנחנו נדרשים לספק את הסחורה שסיפקנו תמיד, עם הרבה פחות כלים ממה שהיה לנו".

"חייבים לומר", הוסיף דייטש, "שכשאנחנו פוגשים את הציבור בירושלים ובכל הארץ אנחנו מקבלים הרבה אהדה, המרוץ שלנו לראשות העיר לא הותיר אחריו נפגעים אלא להיפך – אנשים שעד היום עוד זוכרים לטובה את המסרים ואת אווירת האחדות שהייתה בין הנציגים ובין ההנהגה הארצית, אבל, גם עם האהדה הזו לא קל להתמודד במערכה שאנחנו מנהלים".

"גם אנשים שאוהדים את אגודת ישראל לא מוכנים לקבל תירוצים כשהם באים לבקש מאתנו, הנציגים, את מה שקיבלו עד עכשיו כשהיינו ברום המעלה", אמר וחידד כי "מצפים מאיתנו לקום מהקרשים ולעשות. לא להתבכיין".

"אגודת ישראל", מבהיר דייטש, "היא תנועה שיסודה בהררי קודש, מרנן ורבנן האמרי אמת, הדברי שמואל מסלונים, גדולי האדמור"ים והרבנים, וזה הדי אן איי שלה. והדי אין איי הזה הוא שבכל מצב, גם כאשר הולך לנו וגם כאשר לא הולך אנחנו ממשיכים ומסתכלים קדימה. תנועה נבחנת ברגעים כאלה והגורל של אותו פיקדון שייסדו גדולי ישראל מוטל על הכתפיים שלנו, כל מי שנמצא כאן"

לסיום דבריו אמר, "אם הכוח שלנו קטן יותר זה לא אומר שצריך לוותר אלא להיפך – שכל אחד ואחד מאיתנו צריך לתת יותר מעצמו. כמו שאני וחבריי במועצת העיר ירושלים יודעים, שעכשיו אנחנו צריכים לעבוד יותר קשה כי האנשים והמוסדות שצריכים אותנו לא הולכים לשום מקום, זו גם הדרישה שצריכה לצאת מכאן לכל אחד ואחד מאיתנו: הציבור כולו מסתכל עלינו ובוחן האם ניפול ברוחנו או שאדרבה, נוכיח שהרעיון והדרך של אגודת ישראל, התנועה הזו חיה ונושמת וממשיכה למלא את שליחותם של גדולי הדור שליט"א, ואין לי ספק שאם נעבור בהצלחה את המבחן הקשה הזה, נצא ממנו רק מחוזקים לקראת המערכות הבאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר