הפתעה בחתונה

לעיני אלפים: שיחה פומבית בין הרבי מויז'ניץ לגר"ש אלתר

הגר"ש אלתר הוזמן לחתונה בידי האדמו"ר מבעלזא והתקבל בכבוד; אך ההפתעה נרשמה כאשר גם האדמו"ר מויזניץ יצא מגדרו ושוחח עמו בחמימות במשך 20 דקות - לעיני האלפים • תיעוד (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27א)

אלפי חסידי בעלזא חוו מעמד מרומם שנמשך במשך כל שעות הלילה, עד אור הבוקר, בחתונת הענק שנערכה לראשונה בהיכל ה'ארנה' בירושלים. אך אחד משיאי הארוע היה דווקא ביקורו של הגר"ש אלתר, ראש ישיבת 'שפת אמת', שהוזמן לחתונה בידי האדמו"ר מבעלזא והושב במרכזה של בימת הכבוד.

בחתונה עצמה השתתפו יותר מרבבת חסידים, כשהחתונה החלה במעמד החופה שנערכה בקריית בעלזא, לאחר מכן סעדו החסידים באולמות בית המדרש ומשם נסעו בהסעות שהועמדו חינם לרשותם להיכל ה'ארנה' בשכונת מלחה (מנחת) בירושלים, זאת לאור הלקחים שהופקו בחסידות כתוצאה מהאסון הנוראי במירון ובקרלין.

במשך שעות ארוכות, החל מחצות הלילה ועד אור הבוקר, נמשך המעמד המרומם בהיכל הארנה, אך כאמור אחד משיאי הארוע היה כאשר הגיע למקום ראש ישיבת 'שפת אמת', הגאון רבי שאול אלתר, זאת בעת שהחזנים דודי קאליש ומוטי בויאר הפליאו בביצוע דואט משולב של הקטע 'עד הנה עזרונו' של החזן יוסל'ה רוזנבלט.

למעשה, אין זהו ביקורו הראשון בבעלזא של הגר"ש, שהוזמן לחתונה אישית בהוראת האדמו"ר ובידי המחותן, הרה"צ רבי אהרן מרדכי - שבינו ובין ראש הישיבה שורר קשר אמיץ משכבר הימים. כזכור, גם בחתונה הקודמת הופיע הגר"ש - יחד עם אחיו ראש הישיבה הגאון רבי דניאל אלתר - וכך גם בביקור המפורסם שנערך בחול המועד פסח, שפורסם ברהחבה ב'כיכר השבת', כאשר גם אותו ביקור עורר התרגשות רבה.

אך ההפתעה הפעם נרשמה לאחר שהמחותן, הרה"צ רבי אהרן מרדכי, טרח לקום ממקומו כשהוא מוליך עמו את האורח למרכז בימת הכבוד ומושיבו ליד דוד החתן, כ"ק האדמו"ר מויזניץ.

האדמו"ר מויז'ניץ, שכפי הנראה היה בסוד העניינים עוד קודם לכן, קיבל את ראש הישיבה בחמימות ושוחח עמו בפומביות במשך כעשרים דקות ארוכות, במהלכן באה לידי ביטוי ההערכה ההדדית ביניהם. לאחר כ-20 דקות קם ראש הישיבה ממקומו, ונפרד מהאדמו"ר מויזניץ לא לפני שהוא מנשק את ידיו, כנהוג.

גורמים בבעלזא הדגישו היום כי לביקור אין כל משמעות פוליטית, מול חסידות גור. "אין זה סוד כי האדמו"ר שליט"א, וכך גם בנו הרה"צ שליט"א, מעריכים מאד את ראש הישיבה ומסיבה זו הוא מוזמן באופן קבוע לחתונות ולארועים הנערכים בחצר הקודש, ומעבר לכך אין זה סוד כי האדמו"ר שנודע כאוהב שלום, יעשה ככל שביכולתו בכדי להביא לשלום בין כל חלקי היהדות החרדית. אם החתונה תתרום לקידום השלום, כשאיפתו של האדמו"ר שליט"א, נוכל רק לברך על כך".

  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר