תמלול השיחה המלאה • מיוחד

שיחת החיזוק של האדמו"ר מקרלין: "קשה לחזור לעצמנו"

בשיחה ראשונה לאחר האסון בקרלין, דיבר היום הרבי מקרלין, במה צריך להתחזק, על אופן הזהירות להבא והודה לחסידי אמשינוב; 'בכל מה שאנו עושים שנהיה 'ערליכע אידן' אמיתיים', אמר הרבי (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרבי מקרלין על רקע הפראנצ'עס שקרסו (צילום: סעד ומרפא, צילומסך)

האסון הנורא בחסידות קרלין: האדמו"ר בקרלין נשא היום (חמישי) שיחה מיוחדת בקו החסידות ואמר דברי חיזוק ראשונים לחסידיו, אודות האסון.

הרבי פתח ואמר: "עברנו אסון נורא בו נהפך חגנו לאבל, וקשה לחזור לעצמנו מזה, איבדנו את שני האנשים, ועדיין ישנם די הרבה פצועים, ב"ה רובם כבר יצאו מבית החולים, אך עדיין ישנם כמה במצב קשה, וכאלו שעדיין צריכים לעבור ניתוחים, מהם שצריכים לעבור היום, צריכים אנו כולנו להתפלל, שה' יעזור שכולם יבריאו, ומעתה נשמע רק בשורות טובות, וכולם יוושעו בישועה".

"כפי שדיברנו בחג", המשיך האדמו"ר: "רק הקב"ה מנהל את העולם, אבל זה אינו מסיר מאתנו את האחריות להשתדל מהיום והלאה, ובאמת להיזהר על כל צעד ושעל, וזה אינו רק בדברים אלו, אפילו כשהולכים ברחוב, חוצים כביש, נוהגים ברכב, כל הדברים שאיש עושה ויש בהם סכנה".

"על כל אחד מישראל מוטל אחריות בין עליו ובין על אחרים, אסור להזיק עצמו ואסור להזיק אחרים, חייבים להיזהר, לדאבון לב רואים הרבה פעמים אנשים שאינם זהירים מספיק, וחושבים שלנהוג ברכב זה סוג של חכמה, צריך להיזהר, וכן בכל דבר של 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' כפי שדיברנו כל העת צריכים כולנו לעשות וכולנו צריכים להיזהר. להבא צריך להתחזק ולהשתפר, עלינו מוטל לעשות ככל יכולתנו, ואת השאר הרי הקב"ה מנהיג".

הרבי הוסיף: "שומעים את כל הסיפורים מכל עבר על הפצועים שלנו שהגיעו לבתי החולים איך שהם התנהגו ופעלו, גם באנושיות וגם באידישקייט, בחסידות, ב"ה שומעים דברים יפים מאד, - שיהיה להבא במצבי טובה - אבל שומעים באמת מכל עבר דברים יפים מאד, בכל הצרה שעברנו זה חיזוק פורתא שרואים שהתנהגו כך, ורבים ראו בכך קידוש ה', חייו של יהודי צריכים תמיד להיות בקידוש ה', וכפי שדיברנו כבר שיהיה שם שמים מתאהב על ידך ולפי הנשמע ב"ה היה כן, וכן צריך להיות תמיד ומעתה שיהיה רק במצבי טובה".

עוד הוסיף הרבי לומר לחסידיו: "צריך להזכיר כאן גם את כל העסקנים, 'פשוטע אידן', באחד בתי החולים היו הרבה אמשינובער חסידים שהתמסרו מאד לעזור, יש שעזרו בחג, ויש רבים שעדיין עוזרים בכל העת, מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ, הלואי ויהיה כן תמיד ולא רק במצבים כאלה, הלואי ובאמת יחיו באהבה ואחוה ושלום ורעות אצל כל עם ישראל, בכל החצרות, ובכל החוגים, שבאמת באמת יאהבו האחד את השני, אם היה אהבת חברים אמיתית אצל עם ישראל המצב היה שונה לגמרי".

"כבר דיברנו לפני כמה שבועות", המשיך הרבי ואמר: "כשישאלו כל יהודי אם הוא אוהב יהודים, בוודאי שהוא אוהב יהודים, אבל כשזה מגיע לפרטים, פעמים רבות עם אחד מסוכסכים, ומהשני פגועים, זה בכה וההוא בכה, ואם עוד מדובר בסכסוך ממוני, שה' ישמור איך שמריבים, אלו הם הדברים שצריכים לתקן, כל הצרות וכל הבעיות אם באמת היו משתדלים".

"ובודאי אם ננהג כפי שאהרן הכהן נהג להיות רודף שלום, היה אפשר להגיע לשלום, היה אפשר להביא שיאהבו אחד השני ושיחיו בשלום, ואפילו בעניני ממון שלפעמים יותר קשה, גם אפשר להתיישב עם רב, אחד שמבין, ולהתפשר ולהסתדר, מה שאפשר לעשות בטוב ובדרכי נועם לבוא לעמק השווה, זה הרי פי כמה יותר טוב לכולנו, וזה היה מביא להרבה יותר אהבה ואחוה אצל עם ישראל, שאנו מוכרחים להגיע לכך בזמננו, עם כל הצרות שעברנו בכל זאת צריכים להתחזק, אנו חייבים להיות 'ערליכע אידן', אנו חייבים להתחזק בתורה, להתחזק בתפילה, ובכל המצוות שקשורים לערליכקייט ויושר".

בסיום דבריו אמר האדמו"ר מקרלין: "מכל הדברים הנוראיים האלו אנו צריכים להוציא את הטוב, שבאמת נשתפר, שנשוב בתשובה ונהיה באמת 'ערליכע אידן' בכל דרכינו, בכל דרכיך דעהו, בכל מה שאנו עושים שנהיה 'ערליכע אידן' אמיתיים, לעשות את מה שצריך ולהתנהג כפי שצריך ושזה יהיה בשמחה, עם כל הקושי צריך להתחזק ולעשות בשמחה, להיות בשמחה, עבדו את ה' בשמחה".

"אכן עברנו כעת 'עת צרה היא ליעקב' אבל 'וממנה יוושע' הקב"ה יעזור שנהיה באמת 'ערליכע אידן' שנתנהג כראוי, ומשמיים ירוו נחת מאתנו ולא ישמע עוד צרות בעם ישראל, ולכל ישראל יהיה טוב ורק טוב תמיד ושניוושע כבר בישועה השלימה. א גוט יאהר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר