"מפקד חכם ואמיץ"

כהונת הרמטכ"ל כוכבי הוארכה בשנה נוספת

שר הביטחון בני גנץ הודיע על החלטתו, חצי שנה לפני תום כהונת כוכבי ושבוע לאחר מבצע "שומר החומות", להאריך בשנה נוספת את כהונת כוכבי • בימין ובשמאל בירכו (ביטחון)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (חמישי) לרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, על כוונתו להביא לממשלה את הארכת כהונתו לשנה רביעית, חצי שנה קודם תום כהונתו הרשמית. גנץ עדכן בנושא את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. ההחלטה טעונה את אישור שרי הממשלה, והיא תעלה בישיבתה הקרובה.

החלטה זו באה יחסית באיחור, לפי שרמטכ"לים קודמים, בהם גדי איזנקוט ובני גנץ עצמו, קיבלו את הודעת ההארכה כשנה קודם תום כהונתם הרשמית. כוכבי רשום על שינויים מבניים בתפיסת צה"ל, בהם פתיחת אגף פיקוד המתעסק באיראן בלבד והתבססות על צבא סדיר ולא מילואים. רק בשבוע שעבר תם מבצע "שומר החומות", שהוגדר כהצלחה של צה"ל - מדינית וציבורית.

שר הביטחון גנץ אמר הבוקר: "הרמטכ"ל כוכבי מוביל את צה"ל בשנתיים וחצי האחרונות בתהליכים משמעותיים של בניין הכוח ותפיסת הפעלה רב מימדית תוך שילוב כלל הזרועות והגדלת הקטלניות. הארכת המינוי תאפשר להמשיך ולממש את מרכיבי התוכנית הרב-שנתית 'תנופה', שבאו לידי ביטוי ביכולות חסרות התקדים שהציג צה"ל במבצע 'שומר החומות', וכן בפעולות המבצעיות שהתקיימו בתקופה האחרונה במגוון זירות הלחימה".

"בשנה האחרונה תחת הרמטכ"ל כוכבי, רתם צה"ל גם את יכולותיו האזרחיות לטובת סיוע במשימות לאומיות ובראשן המאבק בקורונה, דבר שביצר את מקומו של צה"ל כנדבך בלתי נפרד מהחברה הישראלית וממערך החירום הלאומי האזרחי. הרמטכ"ל מהווה עוגן של יציבות פיקודית ומבצעית. הארכת כהונתו בעת הזו של שינויים אזוריים ואתגרים ממגוון זירות, היא קריטית לביטחון ישראל", סיכם גנץ בהודעתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "משוכנע שתהיה להארכת הכהונה תמיכה רחבה בקרב חברי הממשלה. בהצלחה אביב!".

נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין, החמיא לרמטכ"ל: "אשרי העם שאלה מפקדיו. ברכות לך כבוד הרמטכ"ל, ברכות למדינת ישראל ואזרחיה".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בירך: "מברך את שר הביטחון גנץ על הארכת כהונת הרמטכ"ל. כוכבי מוביל את צה"ל בצורה מעוררת השראה תחת עמידה מרשימה באתגרי הבטחון של ישראל".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שמינה את אביב כוכבי לתפקיד למרות אי הסכמתו הרשמית של ראש הממשלה נתניהו אז, כתב: "אחת ההחלטות החשובות שקיבלתי בתפקידי כשר הביטחון היה מינויו של אביב כוכבי לרמטכ"ל. אני מברך על החלטת שר הביטחון להאריך את כהונתו בשנה נוספת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר