לקראת ממשלה חדשה

גורם ב'ימינה' לח"כ חרדי: "אנחנו לא חייבים כלום לחרדים"

גורם בכיר ב'ימינה' ששוחח בסוף השבוע עם חבר כנסת חרדי, העביר לו את המסר כי מפלגתו בדרך להקמת ממשלת שינוי; ח"כ חרדי: "אם יקרה נס נלך לבחירת; נעבור תקופה לא קלה" (חרדים בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
בנט וליצמן (צילום: עודד קרני)

בפתחו של שבוע פוליטי דרמטי, בו צפוי יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט, להודיע על החלטתו להקים ממשלת 'שינוי' יחד עם יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, ולעמוד בראשות הממשלה בשנתיים הראשונות, בסיעות החרדיות מבינים כי דרכן אל ספסלי האופוזיציה.

ח"כים חרדים נשמעו אמש (מוצאי שבת) מיואשים מהאפשרות של הקמת ממשלה בראשות בנימין נתניהו: "הסיכוי קלוש עד לא קיים, אם יקרה נס, נס של ממש, נלך לבחירת חמישיות, אבל לימין כרגע אין סיכוי להקים ממשלה. זה נראה כחתום שבנט ולפיד יקימו את הממשלה בימים הקרובים".

"אנחנו צפויים לעבור תקופה לא קלה", אמר ח"כ חרדי אחר: "ממשלה של לפיד וליברמן לא תהיה ממשלה שאוהדת את החרדים בלשון המעטה. השניים האלו צפויים לגזור גזירות כלכליות על הציבור החרדי".

לדבריו: "המצביעים שלנו שנשארו בבית ולא יצאו להצביע היו בטוחים שהימין מנצח, עכשיו הם מבינים שבגללם אנחנו בדרך לאופוזיציה עם גזרות קשות על המגזר. כולנו נשלם את המחיר".

אחד מחברי הכנסת החרדים סיפר ל'כיכר השבת' על שיחה שקיים עם גורם בכיר ב'ימינה'. במהלך השיחה הטיח הח"כ החרדי ביקורת על הצטרפות 'ימינה' ללפיד וליברמן, אך בתגובה השיב לו הגורם הדתי לאומי: "תרגיעו קצת, לא חייבים לכם כלום. שכחתם שבממשלה הנוכחית אתם יושבים בממשלה ואנחנו באופוזיציה, דרעי וגפני לא לחצו אפילו לרגע כדי שנתניהו יכניס אותנו. אין להם זכות לבוא בטענות נגדנו".

יצוין כי במערכת הפוליטית מעריכים כי נפתלי בנט יכריז עוד היום, ולכל המאוחר עד יום שלישי, כי החליט להקים את 'ממשלת השינוי' יחד עם לפיד וזה מאחר וראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא הצליח להקים ממשלת ימין. בנט יכנס מסיבת עיתונאים, יחד עם חברתו ח"כ איילת שקד, ויכריזו על ההחלטה.

"הכל היה מתוכנן מראש", התבטא אחד מראשי הסיעות החרדיות בשיחה עם 'כיכר השבת': "בנט ידע שהוא והלך עם לפיד אבל חשש מהלחץ הציבורי ותדרך שהוא ולפיד לא הולכים יחד, ברגע שהמבצע בעזה הסתיים - הם חזרו לתוכנית המקורית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר