בהצהרה מיוחדת

בנט: "אפעל בכל כוחי להקמת ממשלה עם ידידי יאיר לפיד"

יו"ר ימינה בנט מסר הערב הצהרה בשידור חי, ואמר כי יפעל בכל כוחו להקמת ממשלה עם לפיד ושאר השותפים; "לא מדובר בממשלת שמאל - זה חלק מהתעמולה המשומנת של נתניהו" • צפו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט, הערב (צילום: מתוך היוטיוב של בנט)

יושב ראש ימינה ואולי ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל, נפתלי בנט, מסר בשעה האחרונה (ראשון) הצהרה מיוחדת לתקשורת, בה הוא הכריז על הצטרפותו לממשלת השמאל. 'כיכר השבת' העביר את דבריו בשידור חי.

"מדינת ישראל בסחרור. אנחנו רואים את המדינה שלנו מחבלת בעצמה ארבע מערכות בחירות, אנחנו רואים הזנחה קטלנית ובריחה מאחריות כמו באסון מירון, במקום זה מעדיפים לפזר שנאה וקיטוב כדי לכסות על הכישלון".

"לפני אלפיים שנה איבדנו מדינה בגלל שנאת חינם, הדבר הזה לא יקרה שוב, לא במשמרת שלי, אפשר לעצור את הטירוף, למנוע בחירות, ולקחת אחריות, זה שקר מוחלט. אין ממשלת ימין. ארבע מערכות בחירות הוכיחו את זה, זה או בחירות חמישיות או ממשלת אחדות".

עוד הוסיף בנט: "אין עריקים, אין אצבעות נוספות. מי שאומר לכם אחרת משקר במצח נחושה, גם הניסיון של היום כשל כי אף אחד לא מאמין שההבטחות יקוימו, נתניהו רוצה לקחת את המדינה כולה למצדה הפרטית שלו, מודיע היום שבכוונתי לפעול בכל כוחי להקים ממשלת אחדות עם ידידי יאיר לפיד, כדי שנחזיר את האחדות למדינה".

"יאיר גילה מנהיגות ונדיבות בתקופה קשה זו ואשמח להוביל איתו את המדינה יחד, נחזיר את האנחנו שהיה הנשק הסודי של ישראל מאז הקמתה, כל המפלגות מוזמנות לממשלה, כולם יצטרפו לדחות את מימוש חלק מן החלומות".

בנט דיבר עוד על הממשלה החדשה ואמר: "יהיו שרים שרים שאכפת להם, שפשוט מנהלים את המדינה, איש איש בתחומו. אני פונה מכאן לחבריי במחנה הלאומי ובציונות הדתית: יש מי שמנסה להפחיד אתכם, כאילו מדובר בממשלה שמאל.

זה שקר. האמת היא שזו תהיה ממשלה קצת יותר ימנית מהממשלה הנוכחית. הסתכלו על רשימת השרים".

"השמאל עושה כאן פשרות לא קלות כשיעניק לי, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר ואיש ארץ ישראל, את תפקיד ראש הממשלה, ולידידי גדעון סער, איש ימין מובהק, את תפקיד שר המשפטים. אנחנו לא זזנו מערכינו. זו לא ממשלה שתבצע התנתקות, ולא תמסור שטחים, וגם לא תחשוש לצאת למבצע צבאי, אם נידרש לכך. ההקשר הפוליטי לא יעצור שום דבר. לכל צד יש כוח הצבעה שווה, ולכל צד יש זכות וטו. אפשר להירגע".

"אזרחי ישראל, אני קורא לאלה מכם שמאמינים במהלך, שמוכנים לתת לו צ'אנס - הרימו את קולכם! דברו! יש מולנו מכונה משומנת היטב, שמפיצה יומם וליל שקרים על מנת להחדיר פחד בלב הציבור. אז ציבור יקר, זה הזמן שלכם להירתם, להביע את דעתכם, לתמוך, לא להישאר רוב דומם. אל תגידו – "חבל" אחר כך, דברו עכשיו. אנחנו יוצאים לדרך".

"אם נצליח", אמר בנט לסיום, "נעשה דבר ענק למדינת ישראל. ובכל מקרה - נדע שעשינו הכל ברגע קשה. זו ההחלטה המורכבת ביותר שקיבלתי בחיי, אך אני שלם איתה. לבסוף, אני מתפלל לקדוש ברוך הוא את תפילת שלמה: וְנָתַתָּ לְעַבְדְּךָ לֵב שֹׁמֵעַ, לִשְׁפֹּט אֶת-עַמְּךָ, לְהָבִין בֵּין-טוֹב לרע".

צפו בווידיאו בשידור חוזר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר