לקראת הכרזה?

התקדמות במו"מ להקמת ממשלה חדשה; אלו המחלוקות

לאחר הצהרת יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט, צוותי המו"מ של 'יש עתיד', 'ימינה', 'תקווה חדשה' ו'כחול לבן', נועדו עד לפנות בוקר; צוות של 'ישראל ביתנו' נועד עם פקידי האוצר; אלו המחלוקות שנותרו (פוליטי)

נפתלי בנט, אמש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר ההצהרה של יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט, על ההליכה המשותפת לממשלת השמאל עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, צוותי המשא ומתן של 'יש עתיד', 'ימינה', 'תקווה חדשה' ו'כחול לבן', נועדו במהלך הלילה (שני) ועד השעה 3 לפנות בוקר, בניסיון להגיע להסכמות.

במקביל, צוות של עודד פורר מ'ישראל ביתנו', שצפויה לשלוט במשרד האוצר, שם ימונה איווט ליברמן, ובוועדת הכספים של הכנסת, נועד עם הצוות המקצועי במשרד האוצר בנוגע לנושאים תקציביים.

בגוש השמאל הפועלים יחד עם נפתלי בנט וגדעון סער להרכיב את הממשלה הבאה במטרה להדיח את בנימין נתניהו מראשות הממשלה, אומרים כי השיחות בשלב מתקדם של המשא ומתן.

בגוש, פועלים כדי שיאיר לפיד, בידו נמצא המנדט להרכיב ממשלה, יודיע לנשיא המדינה ראובן ריבלין "עלה בידי להרכיב ממשלה" כבר מחר, או לכל המאוחר ביום רביעי, אז בחצות הלילה יפקע המנדט שקיבל.

הצהרת בנט (צילום: מתוך היוטיוב של בנט)

בגוש השמאל חוששים מכל דחייה של ההודעה, שכן מבינים שהלחץ מצד הימין של המפה הפוליטית או מאוכזבי 'ימינה' המתוסכלים מהצעד של בנט ושקד, בחבירה לשמאל, יגברו ככל שיחלוף הזמן ועלולים להרוס את המבנה אותו הם מנסים להקים.

בנתיים, התגלעו לא מעט מחלוקות בין הצדדים, בעיקר על התפקידים. כך למשל תיק החקלאות שהובטח ל'ישראל ביתנו', זוכה לדרישה נחרצת מצדה של 'כחול לבן', שטוענת כי התפשרה מספיק אך זוכה לביקורת מהגוש, על עיכוב השיחות.

בנוסף, ב'ימינה' דורשים את המשרד לפיתוח הנגב והגליל עבור איילת שקד, תיק שהובטח גם כן ל'ישראל ביתנו', ואינם מוכנים להסתפק בתיק קטן אחר. וכן, נוצרה מחלוקת על תיק התפוצות, לאור החשש שהוא יופקד בידיו של הח"כ הרפורמי ממפלגת 'העבודה'.

כמו כן ב'ימינה' דורשים להבטיח רוב לימין בוועדה למינוי שופטים, וזאת לאחר שייצוג אחד בוועדה הובטח ליו"ר 'העבודה' מרב מיכאלי, ושני נציגים נוספים של הכנסת אמורים להיבחר באופן חשאי. ב'ימינה' דורשים כי אם הכנסת תבחר שני נציגים מהשמאל, מיכאלי תוותר על מקומה.

ב'תקווה חדשה' דורשים תפקיד שר עבור ח"כ יועז הנדל, שחושק בתיק התרבות או בתיק החקלאות, שני התיקים עליהם מתעקשת 'כחול לבן'.

הצהרת נתניהו (צילום: מתוך הפייסבוק של נתניהו)

אמש, הודיע בנט כי "בכוונתי לפעול בכל כוחי כדי להקים ממשלת אחדות לאומית יחד עם ידידי יאיר לפיד כדי שבעזרת השם, יחד, נחלץ את המדינה מהסחרור ונחזיר את ישראל למסלולה".

בתגובה לנאומו של בנט, אמר ראש הממשלה נתניהו כי בנט שוב הוליך שולל את הציבור. "אותם שקרים, סיסמאות נבובות וחלולות על שנאה ופילוג למי שנותן את ידו לשנאה ופילוג. נפתלי, לערכים שלך אין משקל נוצה". נתניהו המשיך ואמר כי "במקום להקים ממשלת שמאל מסוכנת, מיד עם סיום המנדט של לפיד אפשר להקים ממשלת ימין טובה לישראל".

ב'ימינה' אמנם טוענים כי כל הח"כים עומדים מאחורי בנט, אך ח"כ עמיחי שיקלי כבר הודיע שיתנגד להקמת הממשלה, איילת שקד שומרת על שתיקה רועמת, בטח מאז הצהרת בנט, ואילו ח"כ ניר אורבל עדיין מתלבט אם לתמוך בממשלה או להתפטר מהכנסת, כך ששירלי פינטו, התומכת בבנט, תחליף אותו.

מפלגת בל"ד, החברה ב'רשימה המשותפת', הודיעה על התנגדותם להקמת ממשלת לפיד-בנט. בהודעה מטעמן נמסר כי "'ממשלת השינוי' איננה מבשרת על שום שינוי אמיתי או קרוב לזה, ובראשה יעמוד אדם שעמדותיו ימניות, קיצוניות וגזעניות יותר משל נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר