רגע לפני ממשלת השינוי

בכיר חרדי: "רוה"מ נתניהו צריך לפנות את מקומו - עכשיו"

רגע לפני שיאיר לפיד יכריז "עלה בידי" להקים ממשלה, בזכות נפתלי בנט וגדעון סער, בכיר במפלגות החרדיות אומר ל'כיכר השבת' כי נתניהו צריך לפנות את מקומו - עכשיו, ולהציל את שלטון הימין (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו, אמש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

קריאה אחרונה: בצל המשא ומתן המתקדם שמנהלים נפתלי בנט, גדעון סער ויאיר לפיד, להקמת ממשלה חדשה, בכיר באחת המפלגות החרדיות אומר הבוקר (שני) ל'כיכר השבת' כי נתניהו צריך לפנות את מקומו, עכשיו.

"רגע לפני שממשלת השינוי תורכב", אומר הבכיר, "נתניהו צריך לאפשר לגורם אחר בליכוד להקים את הממשלה ולהציל את שלטון הימין, אין ברירה אחרת".

הוא מוסיף ומנמק כי "הגענו למצב שלכל ברור שממשלת השינוי - תוקם, כך שישנה רק דרך אחת למנוע זאת ולהכניס את בנט וסער תחת ממשלת ימין על מלא".

והדרך, הוא שב ומחדד, היא שנתניהו יפנה את מקומו, כבר עכשיו - וכך יאפשר להקים ממשלת ימין שבראשותה יעמוד גורם אחר במפלגת הליכוד.

הצהרת נתניהו, אמש (צילום: מתוך הפייסבוק של נתניהו)

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', לאחר ההצהרה של יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט, על ההליכה המשותפת לממשלת השמאל עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, צוותי המשא ומתן של 'יש עתיד', 'ימינה', 'תקווה חדשה' ו'כחול לבן', נועדו במהלך הלילה (שני) ועד השעה 3 לפנות בוקר, בניסיון להגיע להסכמות. במקביל, צוות של עודד פורר מ'ישראל ביתנו', שצפויה לשלוט במשרד האוצר, שם ימונה איווט ליברמן, ובוועדת הכספים של הכנסת, נועד עם הצוות המקצועי במשרד האוצר בנוגע לנושאים תקציביים.

בגוש השמאל, הפועלים יחד עם נפתלי בנט וגדעון סער להרכיב את הממשלה הבאה במטרה להדיח את בנימין נתניהו מראשות הממשלה, אומרים כי השיחות בשלב מתקדם של המשא ומתן. בגוש, פועלים כדי שיאיר לפיד, בידו נמצא המנדט להרכיב ממשלה, יודיע לנשיא המדינה ראובן ריבלין "עלה בידי להרכיב ממשלה" כבר מחר, או לכל המאוחר ביום רביעי, אז בחצות הלילה יפקע המנדט שקיבל.

בגוש השמאל חוששים מכל דחייה של ההודעה, שכן מבינים שהלחץ מצד הימין של המפה הפוליטית או מאוכזבי 'ימינה' המתוסכלים מהצעד של בנט ושקד, בחבירה לשמאל, יגברו ככל שיחלוף הזמן ועלולים להרוס את המבנה אותו הם מנסים להקים.

בנתיים, התגלעו לא מעט מחלוקות בין הצדדים, בעיקר על התפקידים. כך למשל תיק החקלאות שהובטח ל'ישראל ביתנו', זוכה לדרישה נחרצת מצדה של 'כחול לבן', שטוענת כי התפשרה מספיק אך זוכה לביקורת מהגוש, על עיכוב השיחות.

בנוסף, ב'ימינה' דורשים את המשרד לפיתוח הנגב והגליל עבור איילת שקד, תיק שהובטח גם כן ל'ישראל ביתנו', ואינם מוכנים להסתפק בתיק קטן אחר. וכן, נוצרה מחלוקת על תיק התפוצות, לאור החשש שהוא יופקד בידיו של הח"כ הרפורמי ממפלגת 'העבודה'. כמו כן ב'ימינה' דורשים להבטיח רוב לימין בוועדה למינוי שופטים, וזאת לאחר שייצוג אחד בוועדה הובטח ליו"ר 'העבודה' מרב מיכאלי, ושני נציגים נוספים של הכנסת אמורים להיבחר באופן חשאי. ב'ימינה' דורשים כי אם הכנסת תבחר שני נציגים מהשמאל, מיכאלי תוותר על מקומה.

ב'תקווה חדשה' דורשים תפקיד שר עבור ח"כ יועז הנדל, שחושק בתיק התרבות או בתיק החקלאות, שני התיקים עליהם מתעקשת 'כחול לבן'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר