לקראת ההילולה

מנכ"ל בתי העלמין מתריע: הציון של ה'אור החיים' ייסגר בהילולה

לאור האסונות הכבדים שפקדו את הציבור, ולאור הצפי, שהשנה ישתתפו בהילולת האור החיים הקדוש כ-80,000 בני אדם, מנכ"ל בתי העלמין, מתריע שהציון יישאר סגור (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
קריספל בסיור סמוך לציון (צילום: ללא קרדיט)

לקראת ההילולה של הגאון הקדוש רבי חיים בן עטר - "האור החיים", שיחול בט"ו תמוז, מנכ"ל מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל מאיים, כי אם לא יאושר תקציב המקום ייסגר לבאים להילולה שבהר הזיתים בירושלים.

עשרות אלפי אנשים פוקדים מדי שנה את ציונו של האור החיים הקדוש ביום ההילולה, בשנה שעברה, בעקבות הגבלות הקורונה, לא התאפשרה עלייתם של ההמונים להר. השנה על פי הערכות מועצת בתי העלמין והמשטרה, צפויים לעלות לציון הקדוש כ-80,000 איש במהלך היממה כולה.

לאור האירועים והאסונות האחרונים, התקיים דיון מקדים בהשתתפות מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל ופיקוד המשטרה וגורמי הבטיחות והרישוי.

בדיון נידונו כלל ההיבטים הקשורים בקיום האירוע, הן בהיבט הביטחוני הקשור למתיחות הביטחונית בירושלים והן בכל הקשור להיבט הבטיחותי, כלקח מהאסונות הכבדים במירון ובחסידות קרלין.

בסיום הדיון המשטרה התנתה את קיום האירוע בשורה של דרישות, שנועדו להבטיח את שלומם ובריאותם של העולים לשפוך שיח בציון 'האור החיים'.

במכתב ששיגר מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל, לשר לענייני ירושלים והמורשת רפי פרץ, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, ומנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס, הוא דורש מהם להגדיל באופן משמעותי את תקציב ההילולא, על מנת לאפשר לעמוד בתנאי הבטיחות הנדרשים על ידי המשטרה, כתנאי בל יעבור לאישור קיום ההילולא.

קריספל כתב במכתב: "ברור לכל, שללא מקורות מימון הולמים להילולא החשובה הזו, ומתוך דאגה לשלומם של המתפללים והמבקרים בציונו של ה'אור החיים' הקדוש, המשטרה וגורמי הרישוי השונים לא יאפשרו את קיומה של ההילולא כמידי שנה ומתחם בית העלמין יהיה סגור חלילה בפני המתפללים".

עוד דרש קריספל: "צוות מקצועי הכולל שורה של יועצי בטיחות הגיע בימים האחרונים לאזור הציון, על מנת להכין באופן מלא את רשימת הדרישות הבטיחותיות שיש לבצע באתר, כתנאי קודם לאישור קיום הילולת ה'אור החיים' הקדוש".

בסיור השתתפו נציגי המשטרה, כיבוי אש, יועץ בטיחות, חברת אגד, המפיק ומנכ"ל מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל. גורמי המקצוע הציגו את הדרישות הבאות שיש לבצע לאלתר: הקמת שני גשרים להולכי רגל מהכביש ועד לציון. גשר אחד לגברים להלוך, גשר לגברים לחזור. וכן שני גשרים לנשים.

כל גשר הוא בן 2.2 מטר לפחות. הקמתם של גשרים אלו דורשת כפי שהתריע במכתבו קריספל, אישור תקציב מיוחד שעל הרשויות לאשר במטרה לאפשר את קיום ההילולא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר