שליטה מלאה בכספים

מסתמן: זה בעל הבית החדש של המדינה - אביגדור ליברמן

תושבי ישראל רגילים לשמוע כי המפלגות החרדיות "סחטניות", אך כפי המסתמן - בממשלה המורכבת כעת - איווט הוא שהצליח לשים את ידיו על התפקידים המשמעותיים ביותר. 'יש בעל בית חדש' (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
איווט ליברמן (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

על פי המסתמן, היום (שני) צפוי יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, להודיע לנשיא המדינה "עלה בידי להרכיב ממשלה", ובכך יינתן שבוע להקמת ממשלת השמאל-מרכז המסתמנת.

כידוע, לא מדובר בממשלת שמאל 'על מלא', זאת בשל העובדה כי לפחות שתי מפלגות בה נחשבות לימין: 'ימינה' ו'תקווה חדשה'. כדי לפתותן, הן יצאו עם שלל רב, בעוד מפלגת יש עתיד - הגדולה ביותר בגוש - תזכה רק לשני שרים.

אך המנצח בקרב המיניסטריאלי, על פי הדיווח ב'ישראל היום', הוא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהיה מהראשונים שסגרו עם לפיד, ולכן קיבל את תיק האוצר, וכן שר במשרד האוצר, משרד הנגב והגליל, וככל הנראה תיק נוסף.

כמו כן, תקבל מפלגתו גם את ראשות ועדת הכספים, ושני תפקידים מאוד משמעותיים אחרים: האחריות על הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"לים) וראשות ועדת הרפורמות.

השליטה בכל המשרדים והוועדות הללו, יעניקו לליברמן שליטה מלאה בתפקידי מפתח במדינה; בשנים האחרונות לא הייתה מפלגה אחת שהחזיקה גם במשרד האוצר וגם בוועדת הכספים - שני הצינורות העיקריים לחלוקה והעברת כספים.

השליטה במוקדי הכוח הללו, תאפשר לליברמן יד חופשית בכל הקשור להעברת תקציבים, וגורמים בגוש הימין צוטטו ב'ישראל היום' כאומרים, שמצב זה יהפוך את ליברמן ל"בעל הבית בפועל של המדינה הזאת".

דבריו של גפני על ישראל ביתנו, היום בכנסת (ערוץ כנסת)

חבר הכנסת משה גפני התייחס אף הוא לחלוקת התיקים הזו ואמר: "עכשיו שמעתי שהולכים לתת לישראל ביתנו גם את שר האוצר וגם את ועדת הכספים, לא היה דבר כזה בכנסת. הוועדה שצריכה לפקח על משרד האוצר, הכל פרוץ, הכל מותר".

העיתונאי יהודה שלזינגר הסביר, כי האחריות שליברמן קיבל על הותמ"ל, תאפשר לו ולמפלגתו לזרז אישורים של תכניות בנייה גדולות ברמה ארצית, באופן מהיר מאוד.

יצוין, כי גם מפלגתו של גדעון סער תקבל שלל גדול ביותר, כאשר 'תקווה חדשה', לה שישה חברי כנסת, תקבל שישה שרים, שחלקם בכירים: גדעון סער שר המשפטים, שאשא-ביטון שרת החינוך, זאב אלקין שר השיכון וכן את תיק התקשורת או התיירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר