פרעות תשפ"א

איימן עודה עורר סערה: "המהומות בלוד ועכו - של מתנחלים"

יו"ר הרשימה המשותפת, שעתיד לסייע בהקמתה של ממשלת בנט-לפיד, ברח מהטלת האחריות על הערבים, לפרעות בערים המעורבות, ועורר מהומה כאשר מצא את "האשמים" (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ עודה (צילום: David Cohen/FLASH90)

יהודי שנרצח בלינץ' ביפו, יהודי אחר שעדיין במצב קשה מלינץ' בעכו, בתי כנסת שהוצתו, זריקת בקבוקי תבערה על בתי יהודים, ירי בנשק חם בשכונות יהודיות - כל הדברים הללו נעדרו היום (שני) מעיני יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה.

בכנס לשכת עורכי הדין באילת, אמר עודה - מי שעתיד לסייע בהקמתה של ממשלת בנט-לפיד: "מה שקרה בערים המעורבות זה מתנחלי יצהר, להב"ה, לה פמיליה. את להב"ה ולה פמיליה צריך להוציא מחוץ לחוק".

עורכי הדין שהשתתפו באירוע זעמו על דבריו וזעקו מהקהל: ‏"תגנה את האלימות של הערבים בעכו", אך יו"ר הרשימה המשותפת סירב לגנות רק את אלימות הערבים - והמשיך להשוות בינם לבין היהודים: "אני נגד כל פגיעה ברכוש של יהודים וערבים. נגד כל פגיעה ביהודים וערבים".

מאיר ליוש, קצין הביטחון של תושבי לוד היהודים, תקף את הפוליטיקאי הערבי. "איימן עודה הוא שקרן, מסיבה פשוטה", צייץ בטוויטר: "לא יצהר, לה פמיליה, להב"ה או אף אחד אחר - לא היו כאן בלילה שבין 10 ל-11 במאי. מי שהיו ברחובות, הם פורעים ערבים, ששרפו מכוניות ליד העירייה, שרפו את בית הספר, את המכינה, התקדמו לרחוב ציפורן וניסו לשרוף בתים על יושביהם, ואז בוצע הירי ההגנתי. חלאס".

הלוויתו של יגאל יהושע הי"ד, שנרצח בלינץ' בלוד (צילום: גיל קרמר, אתר 'ישראל היום')

"השקרים שלך עלובים, אנחנו נהיה כאן כדי לענות לך בכל מקום ובכל זמן. אתה לא תעבוד על אף אחד ותפיץ את הנרטיב השקרי שלך. כל הימים שאחרי, התחילו בגלל אותה מהומה של פורעים רצחניים, שלולא תושייה של התושבים, היו ממלאים את תאוותם ושורפים נשים וילדים. בושה לך ולכל מי שתומך בך ויושב איתך", סיים ליוש, בעקיצה ללפיד ובנט.

ברקע כנס הלשכה באילת, ובשל המשא ומתן הקואליציוני, שהואץ בניסיון לסגור את כל הקצוות כבר היום, אמר עודה, המודע לכוחו בממשלה השברירית הצפויה: "לא לילד הזה (הממשלה הזו) פיללנו. היום יש לנו ישיבה, ואנחנו בוחנים את עמדתנו. חשוב להחליף את האדם (נתניהו), אבל יותר חשוב להחליף את הדרך. לפיד פנה אלינו כמה פעמים, אנחנו עוד לומדים את הנושא". על הישיבה עם בנט אמר עודה בהיסוס: "לא העיקר עם מי אתה יושב, אלא מה אתה עושה".

לסיום התייחס עודה, בריאיון לפרשנית 'וואלה' טל שליו, גם לסוגיה מרכזית שתעמוד בלב הממשלה הצפויה - מינוי ארבעה שופטים חדשים לבית המשפט העליון: "עוד שופט ימני - היבא יזבק לא הייתה עוברת (בריצתה לכנסת). עוד שופט ליברלי - יש איחוד משפחות". ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הגיב: "זה מה שממשלת השמאל בגיבוי בנט, שקד וסער תשיג, את חיסול המדינה היהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר