אג'נדת 'ממשלת השינוי'

איווט: 'מה שינחה אותנו - המסננת של צהר'

יו"ר 'ישראל ביתנו' הסביר, בישיבת סיעתו, מדוע התעקש לקחת גם את משרד האוצר וגם את ועדת הכספים. איווט אף הודה: "המסננת שלנו, בענייני דת, תהיה ארגון צהר" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
איווט ליברמן, היום (צילום: ערוץ כנסת)

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מסר בשעה האחרונה (שני) הצהרה בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת, והסביר מה תהיה האג'נדה של הממשלה החדשה.

לדברי ליברמן: "אין בהסכם אג'נדה אנטי דתית, לא שנאת חרדים ולא שום דבר. אלא אג'נדה יהודית ציונית. ברגע שלחצנו ידיים זה סוף פסוק. קחו את זה או תעזבו את זה".

ליברמן פירט על האג'נדה ואמר: "העיקרון המנחה בנושא דת ומדינה זה המסננת של רבני צוהר, מה שיעבור אותם ייכנס להסכם הקואליציוני, אין פה א'׳נדה אנטי דתית, זה אג׳נדה ליברלית ציונית. נפגשנו עם כמה רבני צוהר קודם הדיון על סעיפי הדת בקווי היסוד".

לגבי המחלוקת עם 'כחלו לבן' אמר ליברמן: "התנהגנו באחריות עם הרבה אמינות, לא זגזגנו ולא התפתלנו. גם במו"מ הקואליציוני, היינו הראשונים להתייצב ולחתום".

"רצינו שני משרדים שעשינו בהם בעבר עבודה טובה, קליטה ותיירות, ואמרו לנו שזה בלי אפשרי. הביאו לנו את חקלאות ונגב וגליל - ושני נציגי כחול לבן הבכירים אמרו שאפשר להעביר לאיווט את משרד החקלאות".

ליברמן הסביר למה התעקש על הציוות אוצר וראשות ועדת כספים: "כדי להעביר מהלכים גדולים חייב את משרד האוצר וראשות ועדת הכספים. ככה גם עשה נתניהו וככה גם בייגה שוחט. האתגר הכלכלי הוא המשמעותי של הממשלה הזו".

מ'כחול לבן' נמסר בתגובה לדברי איווט: "אנחנו מחויבים לממשלת השינוי ופועלים להקמתה ומאמינים שתוקם בשעות הקרובות. כחול לבן היא הראשונה להבין את הנחיצות בהחלפת השלטון לאחר שהניחה את התשתית לכך. ממליצים לכולם לנהל את המו"מ בחדרים הסגורים ולא בהצהרות מיותרות".

כזכור, מוקדם היום יותר פורסם שלל התיקים שמפלגת ישראל ביתנו תקבל - מה שיהפוך אותה הלכה למעשה לבעלת הבית החדשה של מדינת ישראל.

צפו בחלק מדבריו, היום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר