מאמץ הבלימה

הליכוד: בנט לא יכול לכהן כרוה"מ ראשון

עו"ד של 'הליכוד' פנה ליועמ"ש בית הנשיא ויועמ"ש הכנסת בטענה שממשלת החילופים מאפשרת למחזיק במנדט לכהן ראשון בתפקיד • בנוסף, הליכוד דורשת הסכמים קואליציוניים מפורטים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90)

עורך הדין של מפלגת הליכוד, מיכאל ראבלו, פנה ליועצת המשפטית של בית הנשיא וליועצת המשפטית של הכנסת בשתי השגות משפטיות, בתקווה שתעכבנה את הצהרת יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, "עלה בידי להרכיב ממשלה" - ובכך להביא לפקיעת המנדט, מחר (רביעי) בחצות.

לטענת עו"ד ראבלו, חוק יסוד ממשלת החילופים, שחוקק עבור ממשלת בנימין נתניהו ובני גנץ, לא מאפשר למחזיק במנדט, לפיד בימינו, לתת לח"כ אחר, בנט, להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה, כפי שאכן היה בין נתניהו וגנץ. כזכור, גנץ ויתר לנתניהו על המנדט, וכך הושבעה הממשלה, כשנתניהו ראשון.

דרישה נוספת של הליכוד היא לראות הסכמים קואליציוניים מפורטים בין המפלגות, זאת מכיוון שעדיין נותרו חילוקי דעות מעטים בין מרכיבי הממשלה הצפויה, באשר לתיקים אחרונים.

אם וכאשר אחד משני הסעיפים לא ישתנה או יובהר משפטית, דורשת הליכוד כי המנדט יפקע מחר בחצות, כפי שהחוק אכן מחייב, ומלאכת הרכבת הממשלה תחזור לכנסת לתקופת 21 הימים. בשלושת השבועות הללו, טוענים בליכוד, תוקם ממשלת ימין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר