"תם עידן"

ח"כ אליהו ברוכי הסביר: זה מה שטוב בממשלת השינוי החדשה • צפו

התרגלנו, שעל החרדים מותר לומר הכול. שכל דרישה הכי לגיטימית שלהם היא "סחטנות", וכל הישג הכי קטן שלהם, הוא "כניעה" של הממשלה", חה"כ ברוכי על ממשלת השינוי (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אליהו ברוכי (צילום: ערוץ כנסת)

המגעים להרכבת ממשלת השמאל: חבר הכנסת אליהו ברוכי (יהדות התורה), נאם היום (שלישי) במליאת הכנסת והסביר מה טוב בממשלה החדשה העומדת לקום.

"תם עידן", פתח ברוכי את נאומו, תם עידן ה"סחטנות החרדית". תם עידן ה"ממשלה נכנעה לחרדים". זהו זה. זה נגמר. תם עידן. לא משנה אם הממשלה הנרקמת תקום בסוף או הלוואי ולא, זה נגמר. תם עידן. התרגלנו, שעל החרדים מותר לומר הכול. שכל דרישה הכי לגיטימית שלהם היא "סחטנות", וכל הישג הכי קטן שלהם, הוא "כניעה" של הממשלה. הקמת הממשלה המסתמנת, בנויה מא' ועד ת' על סחטנות וכניעה".

"אין שום היגיון דמוקרטי שאדם שמחזיק בכוחו שישה מנדטים בלבד, יקבל את התפקיד החשוב של ראש ממשלה. אם בכוונתו "למנוע בחירות חמישיות בכל מחיר" כדבריו, אדרבה, שיצטרף לממשלה בראשותו של חבר הכנסת יאיר לפיד. בפעם האחרונה שבדקתי, שבעה עשר מנדטים זה כמעט פי שלושה משישה מנדטים".

"ההיגיון היחיד", הסביר ברוכי, "הוא סחטנות וכניעה. אבל שקט. צו השעה הוא החלפת השלטון ועכשיו צריך לשתוק. עשרות שנים הרגילו אותנו שאם המפלגות החרדיות מציגות איזושהי דרישה שהולמת את כוחן וזכותן הדמוקרטי, מדובר ב"כניעה לחרדים". ננסה לדמיין דרישה קואליציונית של מפלגת יהדות התורה שמבקשת לעצמה את תיק האוצר לחבר הכנסת משה גפני, ואת ראשות וועדת הכספים לחבר הכנסת יעקב ליצמן".

"תעצמו עיניים ותדמיינו כיצד היו נפתחות פה מהדורות החדשות. כיצד היה השיח אודות שוד הקופה הציבורית בידי החרדים הסחטנים. מפלגת ישראל ביתנו קיבלה בבחירות האחרונות שבעה מנדטים בלבד. שבעה מנדטים! אבל כדי "לבצע מהלכים" כלשונו של יושב ראש המפלגה, הם דורשים בלעדיות על קופת המדינה ועל עקירת מהותה של הכנסת בפיקוח על עבודת הממשלה. ובתקשורת? דממה! צו השעה הוא החלפת השלטון והכול עובר בשקט".

ברוכי עבר לפרשן ואמר: "כמה זמן תחזיק הממשלה הזו? לא הרבה. אבל דבר אחד טוב היא הביאה עוד לפני שהיא קמה: תם עידן. תם עידן הסחטנות החרדית. אל תנסו שוב להנדס לנו את התודעה על הדרישות הפוליטיות הצנועות שלנו".

צפו בווידיאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר