כל מה שצריך לדעת

היום ב-11:00: הבחירות על נשיאות המדינה

יו"ר הכנסת ייפתח הבוקר בשעה 11:00 את הדיון המיוחד במליאה ומיד לאחר מכן תחל ההצבעה, במידה ואחד מהמועמדים יזכה ברוב של 61 חה"כ - הוא יוכרז כנשיא (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שני המועמדים לנשיאות (צילום: Aharon Krohn, Miriam Alster/Flash90)

בעוד שעות ספורות (רביעי), אם אחד מהמועמדים לנשיאות המדינה ישיג את תמיכת 61 חברי הכנסת, נדע מי הנשיא הבא של מדינת ישראל, שייכנס לתפקיד בעוד כחודשיים ויחליף את מקומו של רובי ריבלין.

עד עתה מי שנראה שסיכוייו בטוחים, הוא יו"ר הסוכנות היהודית בהווה ויו"ר העבודה לשעבר, יצחק הרצוג - בנו של נשיא המדינה לשעבר חיים הרצוג, לו יש מערכות יחסים טובים עם מרבית המפלגות בכנסת - לעומת המועמדת השנייה - מרים פרץ, שזוכה יותר לאהדה ציבורית ופחות בקרב חברי הכנסת.

איך בוחרים נשיא? צפו ( (הפייסבוק של רובי ריבלין))

הבחירות הנוכחיות, מזכירות לרבים במערכת הפוליטית, את הבחירות לנשיאות לפני כ-20 שנה, אז היו המועמדים; שמעון פרס ומשה קצב, כאשר כולם הופתעו שבסופו של דבר קצב נבחר לתפקיד וגבר על שמעון פרס.

אשר על כן, למרות התמיכה הפומבית לה זוכה יצחק הרצוג, רבים מעריכים, שמכיוון שהבחירות נערכות בצורה חשאית, אי אפשר לדעת מה יצביע כל חבר כנסת מאחורי הפרגוד.

ראש הממשלה נתניהו, נפגש השבוע עם שני המועמדים לנשיאות, והודיע כי החליט לתת חופש הצבעה במפלגת הליכוד, ייתכן כי עד לשעת הבחירות, נתניהו יביע תמיכה מאחד המועמדים. צריך לזכור, שזהותו של הנשיא חשובה מאוד לנתניהו, שכן במידה ויורשע במשפט, הנשיא יוכל לתת לו חנינה.

מרים פרץ על מועמדתה (צילום: מאיר אליפור)

בדברי ההסבר להגשת מועמדתו לתפקיד אמר הרצוג: "אני מאמין שהנשיא הבא ידרש לחבר מחדש את הקרע בינינו, לסמן יעד ולהתוות דרך אל מעבר למחר".

פרץ אמרה: "דווקא בעת הזו, כשהמדינה שלנו משוסעת ומפולגת, זה הזמן לאחדות. כל חיי הקדשתי לאיחוד לבבות וקרבה, וכך ייראה בית הנשיאה בראשותי – בית של שלום ואיחוד, בית של קירוב לבבות ואחדות בעם".

יצחק הרצוג על מועמדתו

כך או כך, בשעה 11:00 בבוקר, תפתח ישיבה מיוחדת במליאת הכנסת בנושא בחירת נשיא המדינה הבא של מדינת ישראל.

מי שיפתח את המליאה הוא כפי המקובל - יו"ר הכנסת יריב לוין, ואז תחל ההצבעה, מיד לאחר מכן תצא המליאה להפסקה, במהלכה יספרו הקולות.

ההכנות בכנסת לבחירות (דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

בתום הספירה תחודש הישיבה ויו"ר הכנסת יכריז על התוצאות. ככל שיהיה צורך בכך יתקיימו סבבי בחירות נוספים, בהתאם לחוק יסוד: נשיא המדינה. כשתיוודע התוצאה הסופית יצאו יו"ר הכנסת לוין ופמלייתו לאולם בו שוהה המנצח/ת, שם יודיע לנשיא/ה הנבחר/ת רשמית על תוצאות ההצבעה ויברך אותו/אותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר