"הדחת נתניהו"

כך סיקרו בעולם את הדרמה הפוליטית שלנו

הדרמה הפוליטית בישראל מסוקרת בהרחבה בתקשורת העולמית שם עוקבים בעניין רב ובכותרות ראשיות אחרי הביצה הפוליטית בישראל והדחתו של נתניהו מתפקידו (פוליטי מדיני)

(צילום: נוואף נבארי)

הכרזתו של יאיר לפיד על הצלחתו להקים ממשלה יחד עם נפתלי בנט רגע לפני סיום המנדט שלו, גררה סיקור נרחב בתקשורת העולמית שעוקבת בעניין רב אחר הביצה הפוליטית בישראל ואיבוד השלטון של נתניהו.

באתר ה"ניו יורק טיימס" הסיפור תפס את הכותרות הראשיות למשך שעות ארוכות. בכותרת הראשית נכתב: "נתניהו נמצא על סף הדחה, מתנגדיו הגיעו להסכמה על קואליציה". בידיעה נכתב, כי "נתניהו קרוב לאבד את השלטון לאחר 12 שנות כהונה ברציפות". עוד נכתב, כי הקמתה של הממשלה החדשה בראשותו של "הלאומן הקיצוני" נפתלי בנט עשויה להביא לפתרון "המבוי הסתום שהוביל לארבע מערכות בחירות בתוך שנתיים".

באתר של רשת CNN נכתב, כי ההסכם שגובש הוא "רעידת אדמה בפוליטיקה הישראלית". עוד נכתב כי "ייתכן שאלו ימיו האחרונים של נתניהו בשלטון אחרי 12 שנות כהונה". בכתבה נכתב עוד: "בצעד היסטורי החליטה גם המפלגה האיסלאמיסטית הקטנה רע"מ להצטרף לקואליציה. זו הפעם הראשונה שמפלגה ערבית-ישראלית מצטרפת לקואליציה". ב-CNN ציינו שאין שום דבר אמיתי שמאחד את מפלגות הקואליציה האלה מלבד הרצון להדיח את נתניהו מתפקידו.

באתר ה"וושינגטון פוסט" נכתב בכותרת כי "האופוזיציה בישראל אומרת שהיא מוכנה להצביע על הדחת נתניהו". בכותרת המשנה נכתב: "קואליציית מפלגות מגוונת הודיעה לנשיא ישראל ראובן ריבלין כי גיבשה תוכניות לממשלת אחדות. הפרלמנט של ישראל יתכנס להצביע, ככל הנראה בתוך שבוע עד 12 יום". עוד נכתב באתר כי הממשלה החדשה תהיה "ממשלת אנטי נתניהו".

גם באתר ה-BBC הבריטי הסיפור תפס את הכותרות הראשיות. בכותרת נכתב, כי "מפלגות האופוזיציה בישראל סיכמו על הקמת ממשלת אחדות חדשה". לכתבה עצמה גויס עורך ה-BBC במזרח התיכון, ג'רמי בואן, שהסביר כי "מי שחתומים על תבוסתו של נתניהו הם לא מתנגדיו מהשמאל, אלא אנשי ימין אחרים שהפך לאויבים על ידי טקטיקות אכזריות". בואן הוסיף כי לא צריך לצפות ליוזמות גדולות וגדולות מהממשלה החדשה, שכן "רק לשרוד את ההתקפות מצד נתניהו תהיה עבודה במשרה מלאה". הוא טוען שמתנגדיו של נתניהו מקווים שהוא ייפול גם בבית המשפט שם מתנהל כתב אישום נגדו ומזכיר גם הוא ששום דבר לא באמת מאחד את מפלגות הקואליציה הזו מלבד הרצון להדיח את נתניהו.

באתר ה"גרדיאן" הבריטי נכתב כי "מנהיג האופוזיציה הישראלי אמר לנשיא המדינה שהוא יכול להקים ממשלה, צעד קריטי והמסוכן ביותר למעמדו הפוליטי של בנימין נתניהו מזה יותר מעשור". עוד נכתב כי עד להשבעת הממשלה החדשה, "נתניהו צפוי להמשיך בניסיונותיו לגרום למחוקקים לערוק כך שללפיד לא יהיה רוב של 61". באתר ציינו כי נתניהו עדיין לא הגיב בקולו להכרזת לפיד.

בהמשך הוזכר גם משפט נתניהו שמתנהל בימים אלה ונכתב כי הוא "ניסה נואשות להפיל את ההסכם של מתנגדיו, שעלול לאיים לא רק על חייו הפוליטיים אלא גם על חירותו. אם יישב באופוזיציה, ניתן יהיה למנוע ממנו חסינות פרלמנטרית והממשלה החדשה תוכל להעביר חקיקה שתאסור עליו לכהן שוב כראש ממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר