טור דעה

אוי, הצביעות: בנט ייזכר רק כ'שקרן' הנצחי // חנני ברייטקופף

בנט הוא הכי אידאולוג בכנסת, יש לו מטרה והוא מוכן לעשות הכל בשבילה - אפילו לפיד וסער שוויתרו על התפקיד הכי נחשק לא אידאולוגים כמוהו • כך ההיסטוריה תזכור אותו (טור)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

"העיקר למנוע בחירות חמישיות", הסביר בנט את ריצת האמוק שלו לממשלה העתידה להיות ההרסנית והגרועה בתולדות ישראל, ממשלה שתיתמך בקולות המפלגות הערביות וראש הממשלה המעשי שלה יהיה שר האוצר איווט ליברמן, האיש שנחשד בכל כך הרבה עבירות פליליות, לכאורה.

נפתלי בנט, הוא אדם שקרן, אנחנו יודעים זאת לא מהיום, הפרצוף האמתי שלו נחשף אי שם בשנת 2013, כשהציב בפני ראש הממשלה נתניהו אולטימטום, או שתכניס אותי יחד עם לפיד או שלא תהיה לך ממשלה, אז כמו היום, הוא ידע לעשות פרצופים מתחסדים - שלא הייתה לו ברירה והבטיח מעל כל במה, שזו הייתה טעות שלא יחזור עליה בשנית.

אך מה מתברר עכשיו, בנט המשיך כל העת לשקר ולעשות את פרצופו המתחסד, על פי מספר דיווחים, בנט כבר היה סגור עם לפיד בבחירות מועד ב', וזו הייתה הסיבה שלא נכנס לממשלת נתניהו, אך כלפי חוץ שידר הוא ושותפתו לשקרים, הרמאויות וההתחסדויות - שקד, כי הם מימין לנתניהו וזו הסיבה שהם לא נכנסים לממשלה.

יש עוד רשימה ארוכה לשקריו של בנט, אך לא זה העניין, כולם יודעים שהוא משקר בלי למצמץ, העניין הגדול יותר הוא שאין לו כל אידיאולוגיה - ככה פשוט, הוא מציג את עצמו כאידאולוג גדול - אבל גם זה שקר, האידאולוגיה היחידה שלו זה הנפוטיזם בו הוא חי.

לחבריו הטובים, השותפים החדשים לממשלה שאמורה לקום בראשותו, אם בכלל. יש אידאולוגיה צרופה, להעיף את נתניהו לכל הרוחות, ולא משנה איזה מחיר הם יצטרכו לשלם, לפיד וסער ויתרו על חלומו של כל פוליטיקאי - להיות ראש ממשלה, מרץ והעבודה מוכנים להמליך עליהם את בנט (שהוא כביכול איש ימין) - העיקר להוריד את מי שהם חושבים שהוא אסון - נתניהו, מהשלטון.

ליברמן, ראש הממשלה בפועל • צפו ( משחקי הכיס, כאן 11)

אבל בנט, הוא רוצה להיות המלך החדש, כנראה מישהו מיועציו הכושלים, זה ש"בזכותם", אף לא עבר את אחוז החסימה במועד א', שכחו להסביר לו, שבשביל להיות המלך החדש, אתה גם צריך להיות מנהיג ולא רק לפזול לאחור, הסיבה היחידה שהוא נתן כשהסכים להישען על קולות המפלגות הערביות - זה גם ביבי הסכים, אז מה? אם ביבי רצה זה אומר שגם אתה? אין לך טיפת עמוד שדרה?.

מה שכל סביבתו יודעת ולא אומרת בקול, זה שבנט רוצה בכל מחיר שתהיה שורה ב'ויקיפדיה', בה יהיה כתוב שהוא כיהן כראש ממשלת ישראל.

אבל היי, בנט, לפני שאפרוט לפרוטות את ממשלת הצביעות שאתה הולך לעמוד בראשה, הדבר היחיד שיזכרו ממך בהיסטוריה, שאתה גדול השקרנים שהיה לעם ישראל (ואם בנט יתבכיין כהרגלו - "אבל גם נתניהו שקרן" - אז תדע בנט, שלנתניהו יש עוד תכונות והוא אף פעם לא מכר את המדינה).

בנט, נאמת השבוע בפאתוס ואימצת לך ז'רגון שמאלני מצוי, בו אתה מאשים את כל הימין בהסתה ואם לא די בכך, אתה וחברתך אילת שקד, תדרכתם בלי למצמץ את התקשורת, כי יש עליכם איומים ברצח, כי אם כבר הפכתם את עורכם, אז גם תשמיצו את הימין. למה לא.

למה לא? כאן מתגלה ההתערטלות של הציונות הדתית במלוא הדרה, מעל לפני השטח, כל ראשי הציונות הדתית מגנים את בנט, אך מתחת לפני השטח, אנחנו יודעים ומכירים טוב מאוד, את כל מנהלי המוסדות של הציונות הדתית כבר נושפים בעורפם של בנט ושקד ומחכים מתי יגיע התקציב המנופח לאולפנות לישיבות ההסדר.

מה שוות ההבטחות של בנט ו'ימינה'? • צפו (צילום: סרוגים)

מה הבעיה בכך שמנהלים וראשי ההתנחלות דואגים לעצמם ומוכנים למכור את כל הערכים שלהם? אולי אין בעיה באמת בגושפנקה האדירה שהם נותנים לבנט, אך תזכרו היטב מה אמר בנט רק לפני שנה בזמן הקורונה, כשהוא ישב באופוזיציה ותקף בחריפות את הציבור החרדי, על כך שאין לו ערכים ורק הכסף מעניין אותו.

מה הפתרון של בנט לסחטנות האדירה של החרדים? כמובן כמו תמיד, עם אפס חשיבה מקורית והטענה ש"גם הם עשו כך" - ולכן הוא שם את איווט בתפקיד שר האוצר ונתן למפלגתו את וועדת הכספים ושר במשרד האוצר, כי את כל הבעיות הכלכליות נקי הכפיים ליברמן יפתור, נכון.

אם לא די בכך, מנסור עבאס, המתגלה יש לומר ביושר, כמבריק במערכת הפוליטית, מקבל תקציב עתק ברמות פסיכיות של 53 מיליארד שקלים לטובת הציבור הערבי, ומה? שמעתם משהו? הכל עובר בשקט, כי כולם בני אדם חוץ מהציבור החרדי, שכל דרישה שלהם מוצדקת או שלא נהפכת לסחטנות.

אוי הצביעות, כמה שהצביעות גדולה, עד לפני כמה חודשים רצו בנט ויתר חבר מרעיו והסבירו לנו כמה הניהול של נתניהו כושל בקורונה, אז את מי הם שמו כשר הבריאות - את יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, אדם שלא כיהן מעולם שר, ואין לום שייכות לתחום הבריאות, כי מה אכפת ל'גוש השינוי', יש להם את בנט שייקח בסוף את האחריות לכישלון הממשלה.

אם נחזור שוב לתקופת הקורונה, ראש הממשלה התקשר למרן הגר"ח קנייבסקי, כדי להתייעץ עמו, כל הארץ רעשה, מה זה שמנהיג מחכה לתשובה מרב. אתמול, כולם כססו ציפורניים להחלטת מועצת השורא, האם היא תסכים לרע"מ להצטרף לממשלה - כולל נפתלי בנט שהצהיר "אני לא מקבל פקודות מרבנים", אבל מועצת השורא זה בסדר... האם שמענו משהו? כמובן שלא, כי רק שזה נוגע לחרדים, הארץ מתהפכת. עלאק מדינה יהודית.

מכיוון שהטור עוסק בעיקר בנפתלי בנט, שחתום על אחת מההונאות הפוליטיות הגדולות בהיסטוריה, הונאה שאפילו שרון בזמנו, העז לעשות רק לאחר שהודיע רשמית על שינוי בתפיסתו המדינית ופתיחת מפלגה חדשה, לא נפרוט את שלל הצביעות של הממשלה העומדת לקום.

וכאן הפרדוקס, מחד, להערכתי, אין לממשלה כזו סיכוי להרבה זמן - אז טוב שנדע אחת ולמיד מי הלנו ומי לצרנו. ומאידך, יש סכנה, סכנה גדולה, במה שהממשלה הזו תספיק לעולל בימיה הקצרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר