הקרב על התודעה

הליכוד: "בנט מכר את הנגב"; ימינה: "נתניהו הציע לו יותר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל את קרב הבלימה האחרון לפני השבעת הממשלה, ופרסם את כל ההישגים שרשמה רע"מ במשא ומתן • בנט הכחיש וטען שנתניהו הציע יותר לעבאס (פוליטי, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אוליבייה פיטוסי, אבשלום ששוני ויונתן זינדל / פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו חושש להיפרד מכסאו בימים הקרובים, ויוצא לקרב אחרון למניעת הממשלה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד. נתניהו מכנס בשעה זו (חמישי) את ראשי גוש הימין לשיחה במעונו הרשמי בבלפור, ממנה נעדר יו"ר דגל התורה משה גפני ומחליפו סגן שרת התחבורה אורי מקלב.

בפגישה נוכחים גם יו"ר הכנסת יריב לוין ויו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר, בניסיון להפעיל תחבולות בכנסת כדי לעכב כמה שניתן את ההשבעה.

כחלק מהתנעת הלחץ הציבורי על חברי ימינה, פרסם נתניהו טבלה בשאלה מה הליכוד הציעה לרע"מ ומה ימינה ויש עתיד חתמה מולה, אמש בהסכם הקואליציוני. בצירוף לטבלה פנה נתניהו לחברי ימינה, וכתב: "בנט מכר את הנגב לרע"מ! כל חברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין חייבים להתנגד לממשלת השמאל המסוכנת הזאת".

הטבלה שפרסמה 'הליכוד'

נתניהו טען כי בנט ולפיד אישרו את ביטול-תיקון חוק קמיניץ, בעוד הוא סירב; בנט ולפיד הכירו ביישובים הלא חוקיים בנגב, ואילו הוא הכיר רק בשלושה, בתנאי של קידום ההתיישבויות החדשות; ימינה ויש עתיד העניקו לרע"מ את ראשות ועדת הפנים ותקציבים בגובה של 52 מיליארד ש"ח, ואילו נתניהו רק 15 מיליארד, ללא ראשות הוועדה; בנוסף, טוען נתניהו, לא הסכמתי שיתמכו בממשלה - אלא יתמכו בחוק הבחירה הישירה לראשות הממשלה.

זמן קצר לאחר מכן השיבה ימינה בטבלה משלה, עם דברים עליהם חתמה עם מנסור עבאס - לעומת הדברים שנתניהו הציע. בימינה טוענים שנתניהו הציע את ביטול חוק קמיניץ, לעומת הקפאתו לשנתיים כפי שחתמו ודברים נוספים מרחיקי לכת שנתניהו הציע כמו הפסקה מוחלטת של הרס בתים, פירוק יחידה האכיפה המשטרתית "יואב" הפועלת נגד בנייה לא חוקית בנגב ופירוק הרשות להסדרת ההתיישבות. לכל אלו ימינה התנגדה, לטענתה.

הטבלה שפרסמה 'ימינה'

בימין יפעילו לחץ כבד על חברי כנסת בימינה ובתקווה חדשה להתנגד להשבעת הממשלה הזו, ועיקר הלחץ המופעל כעת הוא נגד ניר אורבך מימינה, שמתלבט ביממה האחרונה כיצד לפעול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר