פרסום ראשון

חב"ד מצטרפת ללחץ על ימינה: "בכיה לדורות"

רבני חב"ד שלא נוהגים להתערב בפוליטיקה בישראל, חרגו היום ממנהגם, זקן רבני חב"ד, הוציא היום מכתב לחברי ימינה וכתב: 'אני פונה אליכם, שלא כדרכי, ברגע האחרון ממש' (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב ירוסלבסקי (צילום: מיכאל גנזמן, שבועון כפר חב"ד)

ראש בי"ד רבני חב"ד, רב נחלת הר חב"ד וזקן רבני חב"ד הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, חרג ממנהג רבני חב"ד ושיגר בשעה זו (חמישי) מכתב לחברי 'ימינה' ובו הזהירם, כי הקמת ממשלת השמאל מהווה סכנה לכלל ישראל ותהיה בכייה לדורות.

יצוין, כי על פי הוראת הרבי מליובאוויטש זי"ע, רבני חב"ד בישראל לא מתערבים בפוליטיקה, אך הרב החליט לחרוג הפעם ממנהגו - כדבריו, "ברגע האחרון ממש".

במכתבו מסביר הרב את מה שככל הנראה גרם לו להתערב בפוליטיקה וטען, כי פעל בהוראת הרבי למנוע את הקמת ממשלת פרס בשנת 1990, וגם כעת קורא להם לסכל את הקמת ממשלת השמאל המסוכנת.

"חברי הכנסת מסיעת ימינה, ה"ה, נפתלי בנט, גב' איילת שקד, ניר אורבך, עמיחי שקלי, מתן כהנא, גב' עידית סילמן ואביר קארה, שלום רב וברכה מרובה", כתב הרב בפתח המכתב.

"כמי שזכיתי לקבל הוראות רבות מכ"ק אדמו"ר מליובאוויטש בענייני שלימות ארץ ישראל, ובפרט בתקופת הניסיון בשנת תש"נ (1990) להעביר את השלטון לידי מר שמעון פרס ז"ל, ופעולותיו של הרבי למנוע את העברת השלטון לידי גורמים בשמאל והסכנה הגדולה בזה".

הרב הוסיף, "אני פונה אליכם, שלא כדרכי, ברגע האחרון ממש ובלשון הפסוק (בפרשת קורח טז, כו) "סורו מעל אהלי האנשים.. האלה ואל תגעו בכל אשר להם פן תספו בכל חטאותם". הצעד הזה הוא סכנה לכלל ישראל בכל המובנים ותהווה בכיה לדורות, ולא ניתן יהיה לעצור את ההתדרדרות של המהלך הזה לאחר שחלילה תושבע הממשלה".

"כל מי שיסכל תוכנית זו מובטחני שיזכה לעלות מעלה מעלה בכל המובנים, והעמידה בניסיון הזה, תביא לכאו"א מכם ברכות עד בלי די ולבני משפחותיכם. ואדרבה, עם ישראל יחזיר לכם טובה גדולה על כך, ותחרטו באותיות של זהב בתולדות עם ישראל שעמדתם בשעה קשה זו בניסיון, וגרמתם תשועה והצלה לעם היושב בציון", סיים הרב את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר