"החלטה נבונה"

בעקבות 'כיכר': סקר שהסית נגד חרדים הוסר

לאחר הפרסום הראשוני ב'כיכר השבת', והרעש שנוצר סביב הסקר שהסית נגד הציבור החרדי ועובד מדינה חרדים, הרשות למעמד האישה הודיעה היום, כי הסקר יוסר לחלוטין (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: Lior Mizrahi / flash90)

הרשות לקידום מעמד האישה שיגרה לפני מספר ימים באמצעות נציבות שירות המדינה סקר הנראה כמסית נגד הציבור החרדי, לאחר הפרסום הראשון ב'כיכר השבת' אודות הסקר, ראש הרשות החרדית שיגר מכתב נזעם, היום (שישי), הודיעו ברשות כי הסקר הוסר.

ברשות לקידום מעמד האישה, הודיעו כי בעקבות הביקורת הציבורית הנרחבת, הסקר הוסר, עד אשר יבוצעו בו ההתאמות הנדרשות וכי תוכנו עד כה לא יבוא לידי שימוש.

כזכור, הרשות לקידום מעמד האישה שגרה לפני כשבוע סקר הנראה כתמים למראה אודות הדרת נשים. אך מעיון מעמיק בסקר נראה כי כל מטרתו הינה להסית ולהטות נתונים כנגד הציבור החרדי.

לטענתם השאלון נבנה בייעוץ ובליווי מתודולוגי של הלמ"ס, אך מבירור מול משרד ראש הממשלה עלה כי אף גורם חרדי לא היה שותף לכך. כך למשל, נשאל בסקר "באיזו מידה את/ה נוטה להסכים עם האמירה הבאה: "שילוב המגזר החרדי בשוק התעסוקה מחייב התאמה במקומות העבודה"? כאשר השאלה הבאה אינה "האם נהוגים הסדרי ישיבה נפרדים לגברים ונשים במקום עבודתך?" או האם הפרדה במקום העבודה פוגע ב'ערך השוויון' וכדומה.

ברשות החרדית זעמו, וסגן השר אורי מקלב שיגר פניה בהולה לשר לשוויון חברתי מיכאל ביטון בו דרש להסיר באופן מידי את הסקר ולא להשתמש בתוכנו. "אלו שאלות אומללות, המגיע מעולמות חשוכים שאינם ראויים לבמה ציבורית במדינת ישראל, ומקומו בין אותם הסקרים המנסים לאשש קשר חד חד ערכי בין חרדים לאפליה והשפלה," כתב מקלב בפנייתו.

במקביל, ראש הרשות החרדית מר רועי אסף שיגר מכתב זועם אל נציב שירות המדינה בו הוא מלין אודות הסקר ודורש לנציבות להסתייג מהסקר ולאסור את הפצתו.

נציב שירות המדינה הפרופ' דניאל הרשקוביץ גיבה את עמדת הרשות החרדית ואמר כי "הסקר עורר גלי מחלוקת מרובים בין הגורמים המקצועיים, הנציבות רואה בעייתיות והטיה מובנית בחלק מהשאלות שפורסמו במסגרת הסקר, ומוטב היה אם תוכנו היה מועבר לעיון גורמי המקצוע בנציבות האמונים על הנושא בטרם פורסם. לתפיסתנו המקצועית יש להוריד את הסקר במתכונתו הנוכחית ולהעלותו מחדש לאחר שיבוצעו בו תיקונים והתאמות למניעת הטיות תרבותיות מובהקות. - כצעד ראשון במסגרת בירור הנושא חודדו ההנחיות בדבר הפצת סקרים בדרך זו" כתב נציב שירות המדינה בתשובתו אל הרשות החרדית.

יצוין, כי כבר בראשית השבוע קיימו במשרד ראש הממשלה דיון בין משרדי באופן הצגת הסקר והשלכותיו על העובדים החרדים, בדיון הציגו אנשי הרשות החרדית את עמדתם הנחרצת להסרת הסקר לאלתר.

בעקבות כך הודיעו כאמור הבוקר ברשות למעמד האישה כי יאלצו להסיר את הסקר עד להצגת מערך השאלות באופן מקצועי והלם, כן הודיעו כי לא יעשו כל שימוש בנתונים אשר נצברו עד כה היות והסקר היה מוצג באופן מוטה.

סגן השר בירך על ההחלטה ואמר כי "זוהי החלטה נבונה שהייתה במקומה, זוהי החלטה שתמנע מסרים שליליים כנגד הציבור החרדי בשירות המדינה. סקר זה כפי שהוצג היה עלול להביא תוצאות שליליות ומסרים פוגענים".

סגן השר אורי מקלב מברך נשים העובדות בשירות המדינה

סגה"ש מקלב ציין את הרשות החרדית אשר יחד עם נציבות שירות המדינה התגייסו באומץ להילחם בדבר הזה כגוף מקצועי בממשלה והביאו לשינוי המהיר.

ראש הרשות לפיתוח כלכלי חברתי במגזר החרדי מר רועי אסף עדכן את סגה"ש מקלב על ההחלטה: "בין תפקידיה של הרשות יש גם לדאוג לעובדי המדינה החרדיים ולתחושתם במקום העבודה, ולהבטיח כי פרסומים מקצועיים, ובכלל זאת גם סקרים אשר משחירים את פני עובד המדינה החרדי לא יקבלו במה, גם אם השאלות המוטות מקורן בחוסר תשומת לב, ולא חלילה בכוונת מכוון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר