לאחר הדחיה

שר הביטחון גנץ דורש את ביטול מצעד הדגלים

בעקבות פרוץ מבצע 'שומר החומות' ביום ירושלים, הודיעו המארגנים על דחייתו לשבוע הקרוב. אלא ששר הביטחון גנץ קורא לבטל את האירוע בשל ה-"סיכון הביטחוני" (חדשות, ארץ)

(צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

לאחר שקיים הערב (מוצ"ש) הערכת מצב ביטחונית, הודיע שר הביטחון בני גנץ כי ידרוש את ביטולו של מצעד הדגלים. בהערכת המצב השתתפו הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, מפקד פקמ"ז, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי ביטחון נוספים.

שר הביטחון הודיע כי "ידרוש שלא לקיים השבוע מצעד דגלים בירושלים במתווה שיצריך מאמץ ביטחוני מיוחד ויכול לפגוע בסדר הציבורי ובתהליכים המדיניים המתקיימים".

תנועות הנוער שלוקחות חלק בארגון המצעד, תקפו את החלטתו של שר הביטחון. מזכ"ל תנועת הנוער 'עזרא', שאול דה מלאך אמר כי "מתי יבינו הפוליטיקאים מהשמאל שתפקידם להגן על מדינת ישראל ולא לחשוש מללכת חופשי במדינתנו?"

"הגיע הזמן שיפנימו שאסור שאזרחי ישראל יפחדו ללכת בארצם בראש מורם" אמר. "הפוליטקאים המנסים למנוע את הצעדה, הם הם אלה המסייעים לחמאס להמשיך להרים את הראש ולנסות לשלוט מרחוק על הבירה של עם ישראל".

בגוש השמאל נרשמה תמיכה בהחלטתו של גנץ. חבר הכנסת יואב סגלוביץ' מ'יש עתיד' אמר כי "עצרת הדגלים בחמישי היא פוטנציאל חיכוך מיותר ומזיק בתקופה רגישה שיכולה להוביל להפרות סדר".

הרשימה המשותפת מסרה כי "אירועי "צעדת הדגלים" הקבועים בירושלים הפכו מזה שנים רבות לאירועי שנאה בהם נקראות קריאות הסתה גזעניות בהן קריאות 'מוות לערבים' ועוד".

"ידוע על מקרים רבים של ונדליזם ואלימות פיזית מידי משתתפי הצעדות כנגד התושבים הפלסטינים המקומיים. ככזו, מועדת הצעדה המדוברת לפורענות מלכתחילה, קל וחומר בימינו אנו, זמן קצר בלבד לאחר שבערו הרחובות בכל הארץ."

עוד נכתב בהודעה כי "היתכן כי מדובר בניסיון מודע להבעיר את השטח בכדי למנוע הקמתה של ממשלה חדשה? למותר לומר כי חשד כבד שכזה אכן קיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר