שבוע פוליטי דרמטי

ברקע הצעות ה'שוחד': בנט הזמין לפגישת הסיעה את בעלה של עידית סילמן

שבוע דרמטי: ראש הממשלה המיועד מצופף שורות במפלגתו, ושומר גם על האנשים בסביבת נציגיו, שלא יתפתו להצעות הליכוד • אבטחה הוצמדה לאורבך וסילמן • נתניהו ינאם ב-14:00 בכנסת (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סילמן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עוד שבוע פוליטי דרמטי החל היום (ראשון), עם התקדמות המועד להשבעת ממשלת בנט-לפיד. זו תלויה באצבעותיהם של חברי 'ימינה' ו'תקווה חדשה', שעל חלקם מופעל לחץ כבד מצד הליכוד והציונות הדתית להצביע נגד ולמנוע את הקמתה.

עיקר הלחץ בימים האחרונים מופעל על שניים: הראשונה היא חברת הכנסת עידית סילמן (ימינה), למרות שהודיעה כבר כי החלטתה להצביע בעד הממשלה היא סופית. לפי אחד הדיווחים, ראש הממשלה נתניהו התקשר לבעלה בשבוע שעבר, בניסיון לשכנעו ללחוץ על אשתו שתצביע נגד הממשלה.

על פי אותה ידיעה, ב'כאן חדשות', היו גורמים שהציעו לבעל, שמואל סילמן, תפקיד בכיר בחברה ממשלתית, בתנאי שיניא את אשתו מהחלטתה - מקרה שעלול להתברר כהצעת שוחד של ממש.

בשל כך, אל ישיבת סיעת ימינה, המתכנסת כעת בביתו של היו"ר, נפתלי בנט, ברעננה, הוזמנו והגיעו לדיון הפוליטי בני הזוג סילמן, באורח יוצא דופן.

הח"כ השני, אולי העיקרי, שבמוקד הלחצים, הוא ניר אורבך, חברו הקרוב של נפתלי בנט, ששוקל בכובד ראש כיצד לפעול, האם להצביע בעד הקמת הממשלה, להתפטר או להצביע נגד. אנשים ששוחחו עמו בימים האחרונים, בהם ח"כים בסיעתו 'ימינה', מספרים כי נטייתו היא להצביע בעד.

אורבך בפתח ביתו, אמש (צילום: יאיר שחר / @Litalsun בטוויטר)

תוך כדי הפגישה ברעננה, נודע לחברים בה כי קצין הכנסת החליט להצמיד מאבטח אישי גם לחברי הכנסת ניר אורבך ועידית סילמן, עליהם מופעל הלחץ העיקרי מימין. בכך מספר חברי הכנסת בימינה שיאובטחו עולה לארבעה, אחרי נפתלי בנט ואיילת שקד.

במקביל, בליכוד נערכים לשבוע אולי אחרון בשלטון, וינסו לצאת לקרב מאסף. המפלגה תתכנס היום לישיבת סיעה בכנסת, בפתחה ראש הממשלה בנימין נתניהו ישא דברים.

מנגד, היום בשעה 17:00 יפגשו ראשי המפלגות שמרכיבות את הממשלה העתידית לפגישה סגורה במלון בתל אביב. ב"גוש השינוי" אומרים, כי ההסכמים הקואליציוניים עוד לא סגורים סופית, וכי ישנם שינויים אחרונים שנעשים בהם. עם זאת, הם מבטיחים כי ההסכמים יוגשו לפי החוק, 24 שעות לפני ההשבעה, לכנסת.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', יו"ר הכנסת יריב לוין אמור להודיע מחר כי עלה בידם של לפיד ובנט להרכיב ממשלה, אך טרם החליט האם השבעת הממשלה תתקיים ביום רביעי הקרוב או בשני הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר