שותפים עתידיים?

יאיר גולן התחצף לרב; ניר אורבך נחלץ להגנתו

הח"כ ממרצ טען כי המילים "לעשות הכל" של זקן רבני הציונות הדתית, הניעו את יגאל עמיר לרצוח את רבין, וח"כ ניר אורבך - שטרם הודיע אם יישב עמו באותה קואליציה - מיהר להגיב: "חוצפה" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אבי דישי)

הממשלה החדשה עתידה להתפרס מימינה ועד מרצ, והקשיים היסודיים בה כבר ידועים לכל. למרות זאת, ועל אף שסוכם כי עניינים שבמחלוקת יירדו מסדר יומה של הממשלה, עוד טרם השבעתה ועימות ניצת בטוויטר בין שני חברי כנסת שאמורים להיות חלק באותה הקואליציה.

ח"כ יאיר גולן ממרצ, לשעבר סגן הרמטכ"ל, התייחס בחשבון הטוויטר שלו להתרעת ראש השב"כ מפני רצח פוליטי נוסף. גולן ערך השוואה בין המכתב עליו חתם הרב חיים דרוקמן, מבכירי הציונות הדתית, שאמר "לעשות הכל כדי שהממשלה לא תקום", לדברים שלכאורה הובילו לרצח רה"מ יצחק רבין ז"ל: "'לעשות הכל' אמר הרב דרוקמן ב-1995 - ואז יגאל עמיר עשה".

ח"כ ניר אורבך מימינה, שטרם הכריע האם להתנגד לממשלה אך שהסיכויים לכך פחתו משמעותית מיום רביעי, תקף אותו בתגובה: "תתבייש לך יאיר על הפגיעה ברב דרוקמן, על ההשוואה החצופה בין רוצח מתועב למחנך שהעמיד רבבות של תלמידי חכמים שחלקם מסרו נפשם תחת פיקודך. ככה לא מרפאים חברה שסועה שכמהה לשינוי ושיח אחר. חזור בך, עוד לא מאוחר".

דבריו באו לאחר שיו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', גינה את חברי מפלגתו של נפתלי בנט: "אף אחד בימינה לא טורח לגנות את הציוץ המסית, השקרי והמביש הזה?", חצי שעה לאחר דבריו של ח"כ יאיר גולן.

עוד קודם לכן עסקו חברי הכנסת השונים בלחץ שמפעילים אנשי ימין על חברי כנסת בימינה, ובעיקר על ח"כ עידית סילמן, שטענה כי רכב עוקב אחריה ושאינה שולחת את בנה לבית הספר. יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, כתב: "אין מקום לשיח אלים ‏לא משמאל ולא מימין. בלי כבוד הדדי ושיח תרבותי לא נגיע לשום מקום. אם צריך להיאבק מהאופוזיציה, נעשה זאת בכבוד ובגאווה ובע"ה נשוב במהרה להנהגת המדינה בזכות תמיכת הציבור".

סערה נוצרה גם באשר לגב שניתן לסילמן, כאשר ח"כ איבתיסאם מראענה, מספר 7 במפלגת העבודה, שבימי הבחירות קיבלה גינויים רבים גם מחברי ימינה, חיבקה את סילמן בטוויטר: "שולחת חיבוק גדול לחברתי עידית סילמן. אמרתי לה שהבית שלנו ביפו פתוח בפניה ובפני משפחתה. ביחד ניצור עולם מקביל של שפיות ואנושיות". בתגובה על ציוץ זה, השיב סמוטריץ' בעקיצה: "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר