דיווחים

מנהיג ארגון הטרור התאבד: 'למנוע השפלה'

לפי דיווח של ג'יהאדיסטים איסלאמיים, אבו בכר שקאו - מנהיג ארגון הטרור 'בוקו חראם' - הפעיל מטען חבלה שהיה עליו במטרה שלא ליפול לידיהם של יריבים בלחימה בניגריה (עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אבו בכר שקאו (מתוך סרטון תעמולה של בוקו חראם)

לפי דיווח של ג'יהאדיסטים איסלאמיים, אבו בכר שקאו - מנהיג ארגון הטרור 'בוקו חראם' - התאבד במהלך לחימה בניגריה מול כוחות איסלאמיים יריבים.

אמנם גורמי מודיעין טענו כבר לפני כשבועיים שהדבר אירע, אך עד כה לא אומת העניין על ידי גורמים בשטח. יצויין ש'בוקו חראם' לא פרסם תגובה רשמית לדיווחים, ואילו צבא ניגריה עדכן שהטענות בבדיקה.

אבו בכר שקאו שימש כמנהיג 'בוקו חראם' מאז שנת 2009, אז נהרג קודמו בתפקיד מוחמד יוסוף. אבו בכר כיכב ברשימת המבוקשים של מדינו המערב, כך למשל ארה"ב שהציעה לפני שמונה שנים 7 מיליון דולרים למי שיסייע בלכידתו.

את הדיווח על התאבדותו של אבו בכר שיגרו אמש (ראשון) ג'יהאדיסטים איסלאמיים מארגון ISWAP (פרובינציית המדינה האיסלאמית במערב אפריקה), באמצעות הקלטות, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

"שקאו העדיף להיות מושפל בהמשך (בעולם הבא) מאשר להיות מושפל על כדור הארץ. הוא הרג את עצמו בתוך שניות על ידי הפעלת חומר נפץ", נשמע בהקלטה קול המדבר בשפת הקאנורי. לפי AFP, הקול דומה לזה של מנהיג ארגון ISWAP, אבו מוסאב אלברנאווי.

בהקלטה נטען כי לוחמים של ISWAP, מפניהם חרד אבו בכר, קראו לו בשניות שלפני התאבדותו שלא לנקוט בצעד כזה, אך הוא סירב - והתפוצץ.

ISWAP בירך על מותו של הטרוריסט: "אנו כל כך שמחים. זהו אדם שקיים פעילות טרור ופשעי מלחמה בלתי ניתנים להעלאה על הדעת".

ארגון בוקו חראם, כמו ארגוני טרור איסלמיסטיים אחרים, נלחם בשנים האחרונות נגד הממשל הניגרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר