נתקעה בוושט

שיחקה עם טבעת של 'חד קרן' ובלעה אותה

ילדה בת 3 הגיעה לבית החולים, לאחר שטבעת עמה שיחקה נתקעה לה בוושט. הרופאים שחששו מקצוותיה חדים, העבירו את הילדה לחדר הניתוח, והצליחו להוציא את הטבעת (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הטבעת בוושט (צילום: המרכז הרפואי קפלן)

לבית החולים קפלן הגיעה ילדה בת 3, בליווי הוריה, לאחר שבלעה תליון חד קרן מטבעת ילדים שאיתה שיחקה בביתה, לאחר מספר הליכים רפואיים, הטבעת הוצאה מהוושט.

אביה של הילדה, סיפר: "הייתי בחדר העבודה בזמן שארבעת הילדים שיחקו ברחבי הבית. פתאום שמעתי את הילדה מתחילה לבכות. ידעתי שהיא שיחקה עם טבעת קטנה עם תליון לילדים, מהסוג שנמכר בכל פיצוצייה, והחשש הראשון היה שהיא נחנקה".

עוד סיפר האב: "אישתי הציעה שננסה להוציא את התליון, אבל בגלל שעברתי בעבר קורס החייאת תינוקות וילדים, ידעתי שאסור להכניס את היד לפה, על מנת שלא לדחוף עמוק יותר את התליון. הילדה לא השתעלה, אז מהר מאוד הבנתי שזה כנראה בוושט ולא בקנה הנשימה, כשניסיתי לבצע בה היימליך, ללא הצלחה. נכנסנו לאוטו ועפנו למיון, מהר ככל הניתן".

הטבעת, לאחר הוצאתה

ד"ר סמדר מנהיים, הרופאה שטיפלה בילדה עם הגעתה, מדווחת: "הבדיקה הראשונית בשילוב עם צילום רנטגן שערכנו הראו שהתליון לא נמצא בקנה הנשימה, ולכן אין חשש מיידי לחנק. יחד עם זאת, מהצילום לא היה ברור האם החפץ מכיל קצוות חדים, אשר עלול לגרום לנזק לוושט, ולכן קראנו מיידית למומחית גסטרו לטיפול במקרה".

"לצערנו הרב, מקרים מסוג זה אינם נדירים, וקורים מעת לעת, כאשר ילדים משחקים עם משחקים בהם חלקים עלולים להתפרק, ובחוסר תשומת לב של רגע קט, הם בולעים חלקים קטנים במשחק. לשמחתנו הרבה, במקרה המדובר החלק אכן נבלע ולא נשאף לקנה הנשימה, ולא גרם נזק".

ד"ר מיכל קורי, מנהלת אשפוז יום ילדים וגסטרו במרכז הרפואי קפלן, הסבירה: "צילום הרנטגן שעשינו לילדה העלה בבירור כי התליון נתקע בוושט, מה שקורה לא אחת אצל ילדים שבולעים חפצים או חלקי משחקים. חששנו שאולי יש לתליון קצוות חדים, שעלולים לפגוע בוושט, ועל כן הבהלנו אותה לחדר הניתוח על מנת לבצע בה גסטרוסקופיה דחופה תחת הרדמה כללית. במקרה המדובר, שמחנו לראות שלא נגרם לילדה נזק נוסף לוושט".

ד"ר קורי הוסיפה וסיפרה: "בעבר, כבר היו לנו מקרים בהם ילדים ופעוטות בלעו חפצים חדים, אשר גרמו לנזק נוסף. במקרה אחד לפני כשנה וחצי, נתקלנו בילד שבלע סיכת מ"מ של אחד מהוריו. חשוב מאוד להיות עירנים לחפצים שהם בהישג ידם של הילדים, ובכל מקרה שיש ספק אם הילד בלע גוף זר מומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי הצורך בהמשך בירור וטיפול רפואי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר