היסטוריה ואקטואליה

כשעין של כלב העיפה את הגויות במקסיקו

מה חיפש הרב חיים פוקס בשוק המכשפות במקסיקו, מה הוא גילה שם והאם מיסטיקה עוזרת במאה אחוזים?! וגם, סגולת ה'עין של כלב' שעזרה להבריח את הגויות במקסיקו (היסטוריה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
עין של כלב. אילוסטרציה (צילום: Louis Fisher/Flash90)

פרק ג': אנו ממשיכים בריאיון המיוחד עם הג"ר חיים פוקס ראש מכון 'סגולת אמת' בעקבות ביקורו בשוק המכשפות במקסיקו.

מה חיפשת בשוק המכשפות, מה כהן עושה בבית הקברות?!

"רציתי לברר על סגולות שהגיעו מצפון אפריקה וארצות ערב, והלכתי לברר לא רק מתוך הספרים, אלא מתוך ידע אינפורמטיבי, לראות אנשים גוים שמתעסקים בהנ"ל, שיאמרו לי מה נהוג אצלם.

"כאגב: בביקורי במקום גיליתי שיש הרבה מן המשותף מאשר מהמנותק. אחד הדברים שהדהימו אותי זאת האמונה של המקסיקנים בכל הדתות. כשאני הייתי שם, ומדובר במקום מסוכן שיכולים לחטוף שם אנשים, המקומיים כבדו אותי בגלל שאני רב עם חזות רבנית.

ביקור הרב חיים פוקס בשוק המכשפות במקסיקו (באדיבות המצלם)

"בשוק המכשפות רואים לצד צלמים של הנצרות, מגיני דוד שמקודשים להם בדיוק אותו הדבר".

האם סגולות וקמיעות מוכחות כעוזרות? האם יש מחקר שמיסטיקה עוזרת במאה אחוזים?

"בוודאי שלא. אין הוכחה שזה עוזר וברור שלא מדע מדויק, כפי שרפואה היא לא מדע מדויק, ברם; ראיתי הרבה מקרים שסגולות עזרו. אחד מהם הוא מקרה מדהים ביותר, שמעו והסכיתו.

"במקסיקו סיטי מעל ביתו של רב חשוב שליט"א (השם שמור במערכת) נפתח מקום לא צנוע רח"ל. הרב הצטער ביותר שהילדים שלו יראו דברים לא נעימים וראויים בשעות לא שעות ובמהלך היום. והוא ביקש ממני סגולה. אמרתי לו שיש סגולה לסלק גוי, להניח לו 'עין של כלב' ליד דלת הכניסה לבית, וכך הוה. ניגשתי לשוק, קניתי בדוכן של מכשפה מקומית עין של כלב וכו'.

"באותו יום שעשיתי את זה נסעתי חזרה לישראל. אחרי חודש הרב התקשר אלי וסיפר לי שפשוט קרה נס. הבן אדם שהשכיר את המקום הנ"ל הגיע לבית הרב, וסיפר לו שהשוכר נעלם עם כל הגויות שהתגוררו במקום, ללא שהוא השאיר לו דמי שכירות, והוא הפסיד הרבה כסף. הבעלים התעניין אצל הרב, האם השוכר אמר לו משהו, ומה הסיבה שהוא עוזב את המקום...

"זה אירוע שראיתי מכלי ראשון, בו סגולה גשמית ולא סגולה רוחנית עם שמות קדושים, פעלה והצילה את הרב היהודי ואת חינוך ילדיו במקסיקו.

"חשוב לי לומר לציבור שאסור שאנשים יסמכו על הסגולות. אני מתוקף תפקידי, אני חי את הסגולות. אבל אסור שאנשים רגילים יחיו את זה. הכי חשוב זה תפילות והתחייבות רוחניות להקפיד בשמירת המצוות".

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com
הרב פוקס עם הגאון רבי ראובן אלבז (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר