בעקבות פרסומים זרים

בני משפחתו של קצין אמ"ן שמת בכלאו ייחשפו לאישום נגד בנם

כתב האישום החשאי בפרשה הביטחונית החמורה שהובילה למותו של קצין אמ"ן בתא מעצרו - ייחשף בפני בני משפחתו. כך החליט הבוקר שופט בבית המשפט הצבאי בקריה בתל אביב. הנימוק: פרסומים זרים ושמועות שרצות ברשתות בנושא (משפט)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הדיון בתל אביב, הבוקר (צילום: Flash90)

בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב התקיים הבוקר (שני) דיון על התרת פרסום פרטיו של קצין אמ"ן שהואשם בעבירות בטחוניות חמורות, עליהן מוטלת צנזורה, ולפני שבועות אחדים נמצא מת בתא כלאו.

אמש, כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', ביקשה משפחתו של הקצין מבית הדין הצבאי, באמצעות עורך דינם בני קוזניץ, שיאשר להם לעיין באישומים שהיו נגד בנם - אישומים שלפי גורמים המעורים בפרטי הפרשה רגישים ואף מהווים סכנה לביטחון המדינה.

הדיון הבוקר נפתח בדלתיים פתוחות אולם בשלב מסוים הורה השופט לנוכחים לעזוב את האולם והדיון המשיך להתקיים בנוכחות התביעה ובא כוחם של בני המשפחה בלבד.

נציג צה"ל בדיון, סא"ל מתן סולומש, הודיע כי כתב האישום יוגש במהלך היום למשפחה, כפי שבקישה. זאת לאחר הערכת מצב שקיימו בצבא ולאחריה הוחלט לנסח פסקה נוספת לכתב האישום, שתותר לפרסום. זאת בעיקר לאור הפרסומים ברשתות החברתיות ובכלי תקשורת זרים.

"חלק מן הפרסומים שהיו בכלי תקשורת בארץ ובעולם הציגו מידע מטעה עם השלכות במישור הביטחוני, או הפרו צווי איסור פרסום", אמר סולומש. "חלק מהפרסומים לא רק שעלולים לפגוע בביטחון אלא יש בהם גם הצגה לא מדויקת ביחס לקצין, בלשון המעטה".

על פי חלק מהפרסומים, בחודשים שקדמו למותו של הקצין הצעיר התקיימו בין הצדדים הליכי גישור, תחת מידור מוחלט, בניסיון לסגור את הפרשה. כך או כך, ההערכות הן כי בעקבות מותו, סעיפי האישום נגדו יבוטלו.

בזירה השנייה, גם היא תחת צו איסור פרסום, נחקרות נסיבות המוות בתא המעצר - מה שמעלה שאלות כבדות משקל הנוגעות להתנהלות גורמים במקום. בענין זה, לאחר נתיחת הגופה, הצפויה השבוע, יוסר ככל הנראה צו איסור הפרסום.

בשבוע שעבר, במקביל לחשיפת המידע החדש בפרשה, פורסמה מטעם משפחתו של הקצין ההודעה הבאה: "המשפחה מגנה את הפרסומים הזדוניים בעניינו של בנם ז"ל - פרסומים שאין קשר בינם לבין המציאות. גם האשמות שיוחסו, מעולם לא הוכחו, וכן לא נבחנו עדיין טענותיו נגד האישומים. המשפחה עוסקת כעת בנסיבות מותו הטראגי של בנם ובמציאת האחראים לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר