במענה ל'כיכר השבת'

ליברמן הטיל ווטו על חרדים? צפו בתשובת לפיד

כך הגיב ראש הממשלה המיועד במחצית הקדנציה של ממשלת השמאל-מרכז, יאיר לפיד, לשאילת 'כיכר השבת' אודות הווטו שהטיל ליברמן על צירוף החרדים לקואליציה. צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

יו"ר מפלגת יש עתיד ורה"מ המיועד, ח"כ יאיר לפיד, סירב בצהרים (שני) להכחיש את הדיווחים כי שותפו אביגדור ליברמן הטיל וטו על צירוף המפלגות החרדיות ל"ממשלת השינוי" הצפויה לצאת לדרך בקרוב.

בפתח ישיבת סיעתו, נשאל לפיד, על ידי 'כיכר השבת': לעומת הצהרותיך, שהממשלה הזו תשרת גם את המצביעים של ש"ס ויהדות התורה, ראשי הסיעות החרדיות אומרים שלפיד ובנט נכנעו לליברמן ולכן לא מצרפים אותם לקואליציה - בטח לא בשנה הראשונה.

"תראה", השיב לפיד תחילה: "יש דבר כזה בפוליטיקה שלפעמים אתה באופוזיציה ולפעמים בקואליציה. אני עכשיו ישבתי חמש שנים בקואליציה, ולא הרגשתי שמישהו מחרים אותי. חשבתי שאלה הכללים הדמוקרטיים וזה בסדר גמור".

לפיד הוסיף: "ההבדל והמבחן יהיו, היכולת שלנו להסתכל על הצרכים של הציבור החרדי - שהם צרכים אמיתיים - ולוודא שהממשלה נותנת להם מענה, החל מחקירת אסון מירון, הקמת ועדת חקירה ממלכתית, והשאלה איך אנחנו מוודאים שאנשים מקבלים תמריצים לעבוד"...

הייתה בקשה כזו של ליברמן, לא לצרף את החרדים?

"יש את הרכב הממשלה, שנבנה איך שנבנה, ולא אכנס למשא ומתן הקואליציוני. המטרה שלנו היא, ואמרתי את זה מול המצלמות, שהממשלה הזו תדאג לצרכים הלגיטימיים של כל אזרח ואזרח, בין אם הצביע לנו ובין אם לא, בין אם הנציגים שלו בקואליציה או לא", חמק יו"ר 'יש עתיד' ממענה ברור.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר