סוף לסאגה?

דיווח: אורבך יצביע בעד הממשלה וימונה ל"שר התיישבות"

ח"כ ניר אורבך מ'ימינה' יצביע בעד ממשלת השמאל-מרכז, ובתמורה ימונה לתפקיד 'שר ההתיישבות' - בו שימש הנגבי • יו"ר הכנסת מסר שעלה בידי לפיד להרכיב ממשלה. מועד ההשבעה לא נקבע (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

איש המפתח בימים האחרונים במערכת הפוליטית, ח"כ ניר אורבך (ימינה), החליט סופית לתמוך בהקמת ממשלת השמאל-מרכז. בתמורה, הוא יכהן כשר לענייני ההתיישבות, בו משמש כיום צחי הנגבי. כך מדווח כעת.

בתוך כך, יו"ר הכנסת יריב לוין פתח היום (שני) את מליאת הכנסת בהכרזה, לפיה הגיעה לידיו הודעת ח"כ יאיר לפיד כי "עלה בידו להרכיב ממשלה", אך סירב לומר מתי תהיה ההשבעה - ברביעי, או בשני הבא.

בליכוד כידוע מתאמצים למשוך את הזמן ככל הניתן, כדי להמשיך את הלחץ על חברי ימינה ותקווה חדשה, שאולי יצליח להניא אחד מהם להצביע בעד ממשלת בנט-לפיד.

הודעת יו"ר הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

הלחץ העיקרי מופעל על ח"כ ניר אורבך מימינה, שכמעט והכריז רשמית כי יתנגד לממשלה וחזר בו ברגע האחרון. עם זאת, ככל שחולפים הימים, בימינה אופטימיים באשר לתמיכת אורבך בממשלה, ובכך להביא לידי מימוש את החלפת בנימין נתניהו.

על פי חשיפת כתבת 'גלובס' שירית אביטן כהן, כי החלטת אורבך לתמוך הינה סופית, וכי בתמורה ימונה לתפקיד שר ההתיישבות בממשלה רחבת השרים שמוקמת.

בנוסף, כך דווח, לחברת הכנסת עידית סילמן, אף היא מתלבטת מ'ימינה' עד לפני ימים ספורים, הוצע להתמנות לתפקיד המורכב של יו"ר הקואליציה.

בתגובה רשמית מטעם מפלגת ימינה, נמסר: "למעט התפקידים שנסגרו (ראש הממשלה בנט, שרת הפנים שקד, שר הדתות כהנא), אין בשלב זה עדיין חלוקת תפקידים בסיעה".

ח"כ סילמן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר