הותר לפרסום

"קצין המודיעין שנמצא מת - פגע קשות בביטחון המדינה"

הצנזורה הצבאית התירה לפרסם כי קצין המודיעין שנעצר ונמצא מת בכלא ביצע פעולות שפגעו קשות בביטחון המדינה • הקצין פעל באופן עצמאי, ממניעים אישיים, ולא ממניעים לאומניים (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

דובר צה"ל התיר הערב (שני) לפרסם פרטים נוספים בדבר פרשת מעצרו של קצין המודיעין מאמ"ן שנעצר בחשד לעבירות קשות ונמצא מת בתא הכלא הצבאי.

מצה"ל נמסר כי: "החקירה המדוברת נפתחה בעקבות מידע בדבר פגיעה חמורה בביטחון המדינה. מהחקירה שהתנהלה בנושא עלו חשדות כי הקצין ז"ל, ששירת ביחידה טכנולוגית באמ"ן, ביצע באופן מודע מספר פעולות שפגעו קשות בביטחון המדינה. הקצין שיתף פעולה בחקירתו והודה ברבים מהמעשים שיוחסו לו".

מחקירת הצבא עולה כי הקצין פעל באופן עצמאי, ממניעים אישיים, ולא ממניעים אידיאולוגיים, לאומניים או כלכליים. נדגיש כי הקצין לא הופעל על ידי גורם זר או עמד בקשר עם גורמים עוינים.

עוד העלתה החקירה כי הקצין היה מודע לפוטנציאל הנזק לביטחון המדינה כתוצאה ממעשיו, ואף ניסה להסתירם.

בצה"ל הדגישו כי: "בחקירה נבדקו גם הליכי הבקרה והפיקוח ביחידתו של הקצין, ובמקביל נערך תחקור פיקודי-מקצועי ביחידה, לטובת למידה והפקת לקחים".

בסיום החקירה ולאחר בחינת ממצאיה, הוגש נגד הקצין כתב אישום המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות. בהחלטה באשר לכתב האישום ניתן משקל לנזק המשמעותי, לכאורה, שגרמו העבירות.

הקצין יוצג על ידי סניגורים בכירים מהסניגוריה הצבאית, בהתאם לבחירתו ולאחר שהתייעץ עם משפחתו. חומרי החקירה הועמדו במלואם לרשות הסניגורים עם הגשת כתב האישום. לאחרונה, הועברו בנוסף חומרים הנוגעים לתהליכי גיוסו לצה"ל.

דובר צה"ל מסר כי: "מטעמים של ביטחון המדינה, הדיונים נערכו בדלתיים סגורות, בנוכחות הקצין ובאי-כוחו. משפחתו של הקצין נכחה בחלק מהדיונים.

"מעצרו של הקצין הוארך על ידי בית הדין במהלך חקירתו. בהמשך, לאחר הגשת כתב האישום, האריך בית הדין את מעצרו של הקצין עד לתום ההליכים המשפטיים, בהסכמתו ובהסכמת באי-כוחו, שניתנה מטעמים מעשיים, וללא ויתור על טענותיו של הקצין כנגד האישומים".

המוות בתא הכלא

בלילה שבין 17-16 במאי 2021 נמצא הקצין בבסיס הכליאה הצבאי במצב רפואי קשה בתאו. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שם נקבע מותו.

לדברי צה"ל, הקצין היה עצור בבסיסי כליאה צבאיים. הוא נכלא בשמו, עמד בקשר עם סגל הכליאה והיה בסביבת כלואים אחרים. הקצין שהה בתא עם כלואים נוספים ולא בתנאי בידוד.

מדובר צה"ל נמסר: "מותו הטראגי של הקצין ז"ל נבחן בימים אלו בחקירה ייעודית של היחידה לחקירות פנים באגף כח האדם (המקבילה הצבאית למח"ש). צה"ל מדגיש כי כל מקרה מוות של משרת בצה"ל או מקרה מוות במתקן צבאי מחייב בדיקה וחקירה יסודית, וכך נעשה גם במקרה זה".

ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, צוות מומחים, בראשו של תא"ל (מיל') מיקי לוריא. הצוות יבחן בראייה מערכתית ורחבה את מערך הכליאה בצה"ל, בדגש על כליאה של כלואים בעלי מאפיינים ייחודיים. הצוות הוקם מתוך מחויבות צה"ל לשלומם ולבריאותם של כלואים הנתונים במשמורת בבסיס הכליאה הצבאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר