ההסכמים נחשפים

ממשלה חילונית: תח"צ בשבת, ברית הזוגיות ומתווה הכותל

ההסכמים הקואליציוניים של הממשלה החדשה נחשפים: קידום ברית הזוגיות, קידום תחבורה ציבורית בשבת קודש, קידום מתווה הכותל, הקמת אגף עבור הרפורמים וחקיקת חוק הגיוס של ליברמן (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד ונפתלי בנט (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

חברי 'גוש השינוי' הצפויים להקים את הממשלה החדשה שמרו בסוד על ההסכמים הקואליציוניים בכדי למנוע לחצים העלולים למנוע את הקמתה, אך הערב (שני) הם נחשפו לראשונה. מההסכמים עולה כי סיעות הגוש צפויות לקדם לנסות ולשנות את הסטטוס קוו במדינת ישראל.

בין היתר עולה מההסכמים הקואליציוניים, שרובם נחשפו ב'חדשות 12', כי סיעת מר"צ מתכוונת לקדם תחבורה ציבורית בשבת. כמו כן, סיעת 'ישראל ביתנו' מתכוונת לקדם את ביטול 'חוק המרכולים' של אריה דרעי ואישור מתווה הכותל הרפורמי.

יצוין כי לראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, יש אפשרות למנוע כל שינוי בסטטוס קוו, כולל דרישה מכלל חברי הקואליציה להצביע נגד שינוי שכזה.

כמו כן, אביגדור ליברמן יכול למנוע את כניסת החרדים לקואליציה - במידה וירצו בכך - שכן כל כניסה של סיעה חדשה מחייבת את אישור כלל השותפים הנוכחיים.

עוד הוסכם עם 'ימינה' כי ימונה רב ראשי מהציונות הדתית. יצוין כי הבחירות לרבנות הראשית צפויות להתקיים בעוד כשנתיים וחצי, כך שספק האם הממשלה תחזיק מעמד עד אז.

באשר לרפורמים, לדרישת מפלגת 'העבודה', יוקם במשרד התפוצות אגף חדש, 'התחדשות יהודית', אגף דרכו יתקצבו את הקשר עם הקהילות הרפורמיות בחו"ל.

יו"ר' כחול' לבן', בני גנץ, שיהפוך לסגן ראש הממשלה, דרש וקיבל התחייבות להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון וככל הנראה מדובר בהחלטה הראשונה שהממשלה החדשה תקבל.

באשר ליו"ר תקווה חדשה', גדעון סער, שגם הוא יהפוך לסגן ראש הממשלה, הוא יבקש לקדם את יצול תקפיד היועץ המשפטי לממשלה, אך ספק אם המהלך יצא אל הפועל שכן גוש השמאל לא מחויב להצביע בעד.

כמו כן, הצדדים הסכימו על הרחבת החוק הנורבגי כך שבסיעה המונה 6 ח"כים יוכלו להתפטר 3 מהם, בסיעה המונה 7-9 ח"כים יוכלו להתפטר 4 מהם ובסיעה המונה 9 ח"כים ומעלה יוכלו להתפטר 5 מהם. החוק יחול על שרים וסגני שרים.

מוקדם יותר נחשף מסמך 'קווי היסוד' של הממשלה, שם הודגש סעיף חוק הגיוס: "סיעות הקואליציה מתחייבות לתמוך בחקיקת "חוק גיוס" (חוק ליברמן. י-כ) במתווה משרד הבטחון כפי שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה 20.כולל הוראת שעה לתקופת המעבר, כך שגיל הפטור יעמוד על 21".

כמו כן, "בנוסף ועל מנת להעניק פתרון כולל לסוגיה, ראש הממשלה ושר הביטחון יבחנו הפעלה של מודל חדש בתחום השירות הלאומי אזרחי לאוכלוסיות מסוימות.

"לצורך כך תוקם ועדה בראשות נציג ראש הממשלה ונציג שר הבטחון וזו תציג את מסקנותיה לממשלה בתוך 90 יום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר