אושר ברוב של 153 מדינות

ישראל תכהן כחברה במועצה הכלכלית של האו"ם

הישג למשלחת ישראל באו"ם: לראשונה אי פעם ולמרות המבצע בעזה - ישראל נבחרה לכהן כחברה במועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם ברוב של 153 מדינות (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שגרירות ישראל)

במסגרת הבחירות שהתקיימו היום (שלישי, שעון ישראל) למועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם נבחרה ישראל - לראשונה - לכהן כחברה במועצה הכלכלית-חברתית, וזאת לאחר שזכתה לתמיכה מ-153 מדינות. יצוין כי במועצה היוקרתית חברות רק 54 מדינות מתוך 193 המדינות של האו"ם.

על מנת לזכות במושב היוקרתי נדרשה ישראל לקבל רוב של לפחות שני שליש מחברות האו"ם. וכאמור, זו הפעם הראשונה שבה ישראל נבחרת לכהן במועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם ומעתה היא תהיה בעלת זכות הצבעה במועצה, יכולת להציע הצעות לדיון ועוד.

במשלחת הישראלית מציינים בסיפוק כי: "ההישג הישראלי המגיע בעיתוי מדיני קשה מאד לאחר המבצע בעזה".

השגריר גלעד ארדן אמר הבוקר: "זהו הישג מדיני חשוב המבוסס על ההכרה של מדינות העולם ביכולות, בחדשנות וביצירתיות של ישראל, וכן תודות למאמצים הדיפלומטיים שהובלנו אל מול הקהילה הבינלאומית. אמשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים נוספים באו"ם, למרות המאבק נגדנו של הפלשתינים ותומכיהם".

יצוין כי באו"ם פועלות שלוש מועצות המטפלות בכל הנושאים שתחת האו״ם: מועצת הביטחון, מועצת זכויות האדם והמועצה הכלכלית-חברתית (ECOSOC).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר