אחרי מתקפת הבכירים החרדים

'סוחר בדם': בנט הגיב לח"כים והבטיח ועדת חקירה ל'מירון'

בתגובה למתקפות של גפני וליצמן, שביקרו אותו אישית, פרסם רה"מ המיועד, ח"כ נפתלי בנט, הודעה תקיפה משלו, בה הזכיר את 'אסון מירון', ורק הגביר את הזעם עליו, בטענה כי הוא 'סוחר בדם' (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט, וזירת האסון במירון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90 / דוברות איחוד הצלה)

בתגובה למתקפות הבוטות של גפני וליצמן ('תוריד את הכיפה, שם רשעים ירקב'), פרסם ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, הודעה תקיפה משלו, בה ניסה לעקוף את הנציגות החרדית, בפנייה ישירה כביכול לאזרח הפשוט, אך בחר להזכיר את 'אסון מירון' - והגביר את הכעס.

יו"ר 'ימינה' פתח וכתב: "הצטערתי מאוד לשמוע את הביטויים הקשים בהם השתמשו חברי הכנסת גפני, דרעי וליצמן. אלה ביטויים שלא מוסיפים להם כבוד ומשקפים אובדן עשתונות".

"רק לפני שנה, כשהוקמה ממשלת האחדות הנוכחית, ימינה נשארה בחוץ, והחרדים ישבו בפנים, ולא ראיתם אותי קורא לגפני להוריד את הכיפה. הייתה ממשלה, לא היינו חלק ממנה, והשמש זרחה בבוקר".

בנט הוסיף: "חברי הכנסת החרדים לא ילמדו אותנו מהי יהדות ובוודאי לא מהי ציונות. כראש ממשלה, אדאג לציבור החרדי ולעולם התורה".

"לאזרחי המדינה החרדים אני אומר, שוב: אין לכם מה לדאוג. להיפך, השנה האחרונה הראתה שאתם אלה שמשלמים, בחייכם ממש, על תרבות פוליטית של הזנחה, העדפת מקורבים והנצחת בעיות".

בנט, שלראשונה חתם בתואר 'ראש הממשלה המיועד, הדגיש: "אם הכוונה בהשתלחות ההיסטרית הזו היא להרתיע אותנו מהכוונה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון - זה לא ילך. נהרגו 45 אזרחים ישראלים. מישהו צריך לתת תשובה".

המתקפה החרדית העזה (צילום: ערוץ כנסת / חיים גולדברג, כיכר השבת)

לדברים הללו מיהר להגיב ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), שפנה לבנט ואמר: "לא מספיק שסחרת בכל הערכים שלך ושל בוחריך רק בשביל להיות ראש ממשלה, אתה מנסה לסחור גם בדמם של אחינו הרוגי מירון? לא זוכר אותך מעולם בכנסת מדבר או פועל למען מירון, עכשיו התעוררת?!".

בנוסף, בתגובה אחידה, נמסר מטעם יהדות התורה וש"ס: "מי שקרא ללפיד, שותפו החדש-ישן, 'טעות חמורה' ו'האיש שאחראי לקיטוב ולשנאה בישראל', מגלגל כעת עיניים לשמיים ומדבר על אחדות ואיחוי. מי שחבר לאיווט גדול רודפי הדת ומחוללי ההסתה בימינו, מטיף לנו על ריפוי ושינוי השיח. איבדת כל גבול והגיון בדרך לסיפוק פוליטי רגעי".

"הבריחה המביכה שלך מהביקורת נגדך תוך שימוש ציני ומביש באסון הנורא במירון, ותוך פגיעה מזעזעת בהרוגים ומשפחותיהם, מוכיחה את איבוד ערכיך ומסוכנותך להחזיק בהגה השלטון. אנחנו נהיה אלו שנדרוש ממך חקירה ותיקון במירון, ולא ניתן לך להתחמק מכך. אתה צבוע וחסר בושה".

"עם ישראל ותורת ישראל, חזקים ממך ומשותפיך החדשים. לאורך כל הדורות ידענו לעמוד איתנים מול העומדים עלינו לכלותינו ויכולנו להם, בעזרת השם".

המפלגות החרדיות סיימו במשפט מחץ: "כמי שמחזיק בתואר השקרן הגדול ביותר בפוליטיקה הישראלית, אנו לא מצפים ממך לכלום ולא סומכים עליך בשום דבר. תראה איך אתה נראה בקרב בוחריך מול הבטחותיך שנמסו על הקרח ורק אחר כך תגיד לנו כיצד לנהוג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר