בישיבה הסגורה

אחת ההצעות: 'להעניש' חרדים שישתפו פעולה עם הממשלה החדשה

ש"ס ויהדות התורה נערכות לקרב השהיה באופוזיציה: הוחלט כי הנציגים יתנהלו בשיתוף פעולה וייפגשו שוב אחרי השבעת הממשלה, והוצע להטיל עיצומים על חרדים שייעצו לה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
לפיד וליברמן, נותני הטון ב"ממשלת השינוי" (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

אחרי שדרעי, גפני וליצמן תקפו בחריפות את ראשי הממשלה המיועדת, בנט ולפיד, בטענה שתהיה מסוכנת ותשנה את היהדות במדינת ישראל, התכנסו חברי ש"ס ויהדות התורה לישיבת סיעה משותפת, בסיומה החליטו על כמה צעדים לטווח הקרוב, בהנחה שממשלה זו אכן תושבע בראשון הקרוב; אחד מהם - ענישת חרדים שישתפו עמה פעולה.

המפלגות תנהלנה קו מאוחד, ובמובנים רבים תתחברנה להיות מפלגות אחת בימים הקרובים, כמו להראות את אחדות הסיעות החרדיות נגד הממשלה המסוכנת מבחינתן. ע"פ הסיכום, ביום שני הקרוב שוב יתכנסו חברי ש"ס ויהדות התורה לישיבת המשך, יממה אחרי השבעת הממשלה הצפויה. בנוסף, הנציגים החרדים השונים יעשו ישיבות הסברה עם התקשורת החרדית כדי להסביר לעיתונאים "מה מונח על הכף".

גם בישיבת הסיעה הזו החלו לצוץ תלונות על יו"ר הציונות הדתית, כאחד האחראים למניעת הקמת ממשלת ימין. ח"כ אחד התלונן על סמוטריץ': "עושה רושם שהציונות הדתית לא נלחמת מספיק כפי שעשתה למשל בהתנתקות. לא רואים כמויות נוער בחוץ, לא הוציאו אולפנות".

נושא נוסף שעלה בישיבה, ויכול להיות בעל משמעות דרמטית אם אכן יקודם, והוא הטלת עיצומים על חרדים שמשתפים פעולה עם החברים השונים בממשלה. ע"פ ההצעה, יועצים חרדים שיעבדו עם השותפים השונים בממשלת בנט-לפיד יוחרמו, כדי "להראות להם כמה הנתק גדול". אחד מחברי הכנסת הזכיר את הבחירות לראשות עיריית ירושלים, בהן ניצח ניר ברקת לאחר שהסתייע היועצים חרדים: "לא ניתן להם לשחק בינינו הפרד ומשול. לא ניתן להם אף תקדים".

סגן שרת התחבורה אורי מקלב אמר בישיבת הסיעה בנושא היועצים החרדים: "אנחנו צריכים לעמוד כחומה בצורה נגד הממשלה האימתנית הזו, לא יכול להיות שבתוכנו יפוררו את האחדות הזו. אסור לנו לאפשר ליועצים ויחצ"נים למיניהם ל'קרר את האמבטיה'. שלא נראה 'ביקורים' ומפגשים למיניהם במוסדות שלנו. זה יהיה המבחן שלנו - רק אם נדע להוקיע את זה נוכל להיות גורם מרתיע נגד הממשלה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר