חוששים ומחבקים

רגע לפני ההשבעה: זאב אלקין "מעורר חשש" בגוש השינוי

שר השיכון המיועד, זאב אלקין, דרש לקדם את אישור ההתיישבויות החדשות - והטריד את המפלגות האחרות בגוש • בליכוד מתחיל מאבק על קיום הבחירות המקדימות לראשות המפלגה (פוליטי בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
זאב אלקין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ההסכמים הקואליציוניים של ממשלת בנט-לפיד עוברים שינויי טיוטה אחרונים, וחלוקת תפקידים סופית – לפני ההשבעה ביום ראשון: נפתלי בנט, יאיר לפיד, גדעון סער וזאב אלקין נועדו הערב (שלישי) בת"א, כדי לסכם על הסעיפים האחרונים שיהיו חלק מהמסמכים הלכאורה מחייבים.

באשר להגעת אלקין לפגישה יש חילוקי דעות: באגף השמאלי של גוש השינוי יש הטוענים כי אלקין "מערים קשיים של הרגע האחרון" כדי לזכות בהישג ימני מובהק, בכך ששר השיכון המיועד רוצה לקדם את אישור "ההתיישבות הצעירה".

לעומת זאת, בתקווה חדשה טוענים שאין שום קשיים במו"מ – ושאלקין נמצא שם כמי שעתיד להיות השר המקשר בין הממשלה לכנסת. המינוי הזה, שבנט רוצה בו, הוא כדי לחפות על אי הידע המספק של ח"כ עידית סילמן, שעתידה להיות יו"ר הקואליציה אם דברים לא ישתנו ברגע האחרון מול חגית משה, כאשר אלקין אמור לסייע לה.

ראשי מפלגות 'גוש השינוי' (צילום: אלעד גוטמן)

כדי להזים את השמועות, הוציאו ראשי הממשלה המיועדים, נפתלי בנט ויאיר לפיד, הודעה משותפת בשבח זאב אלקין: "זו ממשלה צעירה ואנחנו זקוקים לניסיונו העצום ולחוכמתו של אלקין כדי להתמודד עם האתגרים הגדולים העומדים בפנינו, בראש ובראשונה העברת התקציב. הספינים השונים שפורסמו בשעות האחרונות בכלי התקשורת הם בעיקר מגוחכים".

במקביל, בליכוד כבר נערכים לספסלי האופוזיציה: מזכירות המפלגה אישרה לרה"מ נתניהו ולשר האוצר כ"ץ שלושה שיריונים ברשימה, כמוצא אחרון עבור חברי כנסת בימינה ובתקווה חדשה. למרות זאת, ח"כים בליכוד אמרו ל'כיכר השבת': "אין לנו עריקים, הממשלה סגורה ותושבע בראשון. זה בסה"כ צעד אופוזיציוני שהחלטנו לנהוג בו ברגע האחרון, על אף שהוא חסר סיכוי".

הקרבות האמיתיים בליכוד הם סביב השאלה מתי תתקיימנה בחירות מקדימות לראשות המפלגה: רה"מ בנימין נתניהו, תיכף יו"ר האופוזיציה, חותר לקיום בחירות מהירות, כדי להוכיח את כוחו הרב במפלגה ומתוך רצון להשקיט את הקולות מתוך המפלגה הדורשים להחליפו.

נתניהו. מעוניין בביצור מעמדו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בכירים אחרים במפלגה, המתכוונים להתמודד, מעוניינים בבחירות מקדימות – אבל לא מייד. הבכירים מעוניינים להיערך לתחרות במלוא מובן המילה, ואולי להדיח את נתניהו. בין השמות שהוזכרו כמתחרים על ראשות הליכוד ביום שאחרי נתניהו: שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כ"ץ, ח"כ ניר ברקת וח"כ אבי דיכטר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר