פרשת הקצין המת

הרמטכ"ל בהתייחסות ראשונה למות הקצין בכלא

רא"ל אביב כוכבי התייחס לראשונה לפרשה בה קצין מודיעין מצא את מותו בכלא הצבאי ואמר כי "אסור היה שהקצין ימות בכלא. נתחקר, ונעשה הכול שהסוד לא יתגלה" (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס היום (רביעי) לראשונה לפרשת מותו של קצין אמ"ן שמת בתאו לאחר שנעצר לפני מספר חודשים בחשד שפגע חמורות בביטחון המדינה.

כוכבי אמר בנאומו כי הקצין "עשה עבירות חמורות ביותר ועשה אותן במודע". אמר הרמטכ"ל. "הוא עשה אותן בכוונה מסיבות שאני לא יודע לתאר. צר לי מאוד. הוא לא דומה לאסיר X ולא לשום דבר שמנסים לתאר אותו".

עוד אמר כוכבי, כי הסתרת המעצר מהציבור היו נצרכים "הקצין הזה היה בשמו המלא מאז שנעצר, הוא היה בקשר עם משפחתו, היה בקשר עם הסובבים אותו בבית הסוהר. כל מה שעשינו היה כדי לשמור על צנעתו וצנעת משפחתו. רצינו לשמור עליו, על משפחתו. ויחד עם זה רצינו לשמור על סוד גדול שהוא כמעט פגע בו ובדקה ה-90 עצרנו את זה".

"הוא היה קצין מצוין וצר לי מאוד על המקרה הזה". אמר רא"ל כוכבי. "כך או כך, אסור היה שימות בכלא ואת זה צריך לתחקר באופן נוקב, מעמיק ויסודי כמו שעושים בכל תחקיר. זו דוגמה מובהקת לרצון לשמור על ביטחון המדינה והסודות שלנו, ומצד השני לשמור על החיילים שלנו ולגלות יחס הוגן. אנחנו גם נשמור על ביטחון המדינה בכך שנצליח שהסוד הגדול לא ייפגע, וגם להגיע לחקר האמת".

נציג משפחת הקצין, עו"ד בני קוזניץ מסר בתגובה לדברי הרמטכ"ל כי "אנחנו מכבדים את הרמטכ"ל, אבל צה"ל נכשל בליבת תפקידו - לשמור מכל משמר על חיי אדם במתקן צבאי שמור ומפוקח. המשפחה דורשת בדיקה יסודית, מקיפה ושקופה על מנת להבין את פשר המחדל".

כזכור, בתחילת השבוע נחשף כי קצין אמ"ן נמצא מת בתאו לאחר שנעצר לפני כתשעה חודשים בחשד לפגיעה חמורה בביטחון המדינה.

מחקירת הצבא עולה כי הקצין פעל באופן עצמאי, ממניעים אישיים, ולא ממניעים אידיאולוגיים, לאומניים או כלכליים. נדגיש כי הקצין לא הופעל על ידי גורם זר או עמד בקשר עם גורמים עוינים.

עוד העלתה החקירה כי הקצין היה מודע לפוטנציאל הנזק לביטחון המדינה כתוצאה ממעשיו, ואף ניסה להסתירם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר