ממשלת אחדות?

איווט לחברי סיעתו: "אין היתכנות לצירוף חרדים לממשלה"

ראש הממשלה המיועד בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, הצהירו כי ש"ס ויהדות התורה תוכלנה להיכנס לממשלה שיקימו, אך הערב נודע, כי השר המיועד ליברמן דחה זאת בשיחה פנימית (חדשות בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
איווט ליברמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ארבעה ימים להשבעת ממשלת בנט-לפיד: יממה אחרי המתקפה החריפה של ראשי המפלגות החרדיות על רה"מ המיועד, יו"ר ימינה נפתלי בנט, וע"פ אמירות של אחד מבכירי ממשלתו, החרדים יהיו באופוזיציה בכל ימי כהונתה.

יו"ר ישראל ביתנו, שר האוצר המיועד אביגדור ליברמן, אמר לחברי סיעתו בישיבה סגורה: "אין היתכנות לצירוף החרדים לממשלה, מי שטוען שישנה אפשרות כזו משלה את עצמו ואת אחרים".

הדברים הללו באים אחרי אמירות חוזרות ונשנות של ראשי הממשלה המיועדים, נפתלי בנט ויאיר לפיד, כי ש"ס ויהדות התורה תוכלנה להיכנס לממשלתם, אם רק תהיינה חפצות בכך.

ליברמן הטיל ווטו על חרדים? צפו בתשובת לפיד

ע"פ הדיווח, ליברמן מתכוון לבקש מלפיד ובנט להעלות כבר בישיבת הממשלה הראשונה את אישור מתווה הכותל והקמת ועדת החקירה ממלכתית לאסון מירון, כאשר חשוב להזכיר שאת ועדת החקירה הכניסה כחול לבן להסכמים הקואליציוניים.

כזכור מוקדם יותר הערב פורסם, כי הבקשה הראשונה של ליברמן מאגף התקציבים באוצר, הייתה פירוט מדויק של הכספים המועברים למוסדות ולגופים שונים מחוץ לתקציב המדינה וכאלה שהועברו בעבר באמצעות כספים קואליציוניים בהתאם להסכמים עם המפלגות השונות.

אמנם לא רק הציבור החרדי מקבל כספים חוץ תקציביים, שהושגו במסגרת ההסכם הקואליציוני שהושג עם נתניהו בממשלה הקודמת, אך בשנים האחרונות, הנהנה העיקרי מכך - הוא הציבור החרדי.

יצוין, כי לא מדובר בבקשה שגרתית של כל שר אוצר טרם נכנס לתפקידו, והחשש הוא, שליברמן רוצה לבחון את הנושא לעומק וככל הנראה להפסיק תקציבים למוסדות חרדים, לכאורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר