המחאה המשפטית מתחילה

התנועה לאיכות השלטון לבנט ולפיד: 'אל תכופפו את החוק'

התנועה, הידועה בהתנגדותה החריפה לנתניהו, פנתה לרה"מ המיועדים, בנט ולפיד, המתכננים גם הם תיקונים בחקיקה כדי להבטיח את הרוטציה, להימנע מכך: "שימוש לרעה בסמכות הכנסת" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט ולפיד במעמד חתימת ה"עלה בידי" (צילום: ללא קרדיט)

ראשי הממשלה המיועדים, נפתלי בנט ויאיר לפיד, עמלים בימים האחרונים על תיקוני חקיקה, גם בחוקי יסוד המדינה כגון חוק יסוד הממשלה וחוק יסוד תקציב המדינה, זאת כדי להבטיח את קיום החילופים במשרד ראש הממשלה בתאריך שהוחלט.

בשל כוונות אלו, התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) לבנט ולפיד בבקשה להימנע מ"עריכת תיקונים חפוזים ופרסונליים בחוקי יסוד", אשר נועדו לאפשר את הקמת הממשלה.

במכתב טענה התנועה כי "בתיקונים המתוכננים, כפי שעולה בפרסומי התקשורת, מגולמים שינויים משמעותיים, ואלה משליכים במישרין על מעמדה של הכנסת, על הציבור וכן על מעמדם של חוקי היסוד".

עוד טענה התנועה לאיכות השלטון כי "היותם של תיקונים אלו, לכאורה כפרסונליים, עשויים לעלות כדי שימוש לרעה בסמכותה המכוננת של הכנסת, ואף להקים את החשש לתיקון חוקתי שאינו חוקתי".

ח"כ אורי מקלב קיבל את אות אביר איכות השלטון - מהתנועה לאיכות השלטון. צפו

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, מסר: "לא יתכן שכל ממשלה שתקום כעת מעתה והלאה תכופף חוקי יסוד כראות עיניה ותשתמש בהם כפלסטלינה לצרכים פוליטיים צרים וזמניים. חוקי היסוד של מדינת ישראל הם תחליף לחוקה שאיננה – התקדים שקבעה ממשלת החילופין היוצאת מסוכן לשיטת המשטר הישראלית. לא משנה זהותם של העומדים בראשות הממשלה - חייבים להפסיק את ביזוי חוקי היסוד ואת ההתייחסות אליהם כמו תקנון ועד הבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר