שעות החתימות

בנט ולפיד בסיכומים אחרונים לפני מועד הפרסומים הסופי

יש עתיד חתמה במהלך הלילה על ההסכמים עם ישראל ביתנו ורע"מ, כאשר עד 16:00 כל ההסכמים צריכים להתפרסם • בין הדברים: תוכניות חומש לחברה הערבית בהיקף 32.5 מיליארד ש"ח (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מארק ישראל סאלם, פול)

ההסכמים הקואליציוניים של ממשלת בנט-לפיד צריכים להתפרסם עד היום (שישי) ב-16:00, ותיקונים אחרונים עדיין נעשים באשר למנגנונים השונים שיפעילו את הקואליציה, ועד כמה היא תהיה ימנית או שמאלית.

על אף שההסכם בין ימינה ליש עתיד מחייב את יתר המפלגות לנהוג על פיו גם נגד רצונן, חתם יאיר לפיד במהלך הלילה על שני הסכמים נוספים, עם ישראל ביתנו ועם רע"מ.

ישראל ביתנו תקבל את תפקיד שר האוצר, בו יכהן יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן; שר במשרד האוצר ושר החקלאות, הנגב, הגליל והפריפריה. בכנסת תקבל ישראל ביתנו את ראשות ועדת הכספים, ותהיה המפלגה הראשונה שאינה בשלטון שמחזיקה את שני התפקידים החשובים בכלכלה הישראלית בשתי הרשויות, המבצעת והמחוקקת.

תוקם "ועדת רפורמות" אותן יגיש שר האוצר, שתקדם מיזמים לאומיים חדשים, וחבר כנסת מישראל ביתנו יעמוד בראשה. עוד התחייבו הצדדים לפעול לתיקונים לטיפול ברגולציה הישראלית.

באשר לנושאים החשובים לחברה החרדית, חתמו יש עתיד וישראל ביתנו על סעיף לפיו הצדדים מסכימים על הצורך בלימודי יסוד (לימודי ליב"ה) לכל ילדי ישראל, וכי הנושא יבוא לידי ביטוי בתקציב המדינה "בהיבטים חיוביים ושליליים". עם זאת, לא מפורטים העיצומים שיוטלו על בתי הספר, בהם תלמודי תורה, שלא נוהגים כך.

הצדדים גם שואפים לקדם תחבורה ציבורית בשבת, אישור פתיחת עסקים בשבת, קידום מתווה הכותל ונישואין שלא כהלכה. נשוב ונזכיר שבכל הסעיפים הללו יש וטו למפלגת ימינה, שההסכם איתה הוא המחייב.

על פי ההסכם שפורסם, רע"מ תקבל את ראשות ועדת הפנים בכנסת, בתפקיד יישב יו"ר המפלגה מנסור עבאס; סגן שר במשרד ראש הממשלה; ראשות הוועדה לענייני החברה הערבית וסגן יו"ר הכנסת.

בהסכם עם רע"מ, שעוסק כולו בעניינים חברתיים בלבד ולא בעניינים לאומיים, נכתב כי יקודמו שתי תוכניות חומש משמעותיות לחברה הערבית: האחת, בהיקף של 30 מיליארד שקלים, תהיה לצמצום הפערים בחברה הערבית, הדרוזית, הצ'רקסית והבדואית בכל מכמני החיים: בריאות, רווחה, חינוך, השכלה גבוהה, דיור ועוד. השנייה, בהיקף של 2.5 מיליארד שקלים, תהיה למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית.

בנוסף, חתמו יאיר לפיד ומנסור עבאס, כי תקודם תוכנית אסטרטגית לשיפור התחבורה העירונית בחברה הערבית, בעלות של 20 מיליארד ש"ח, אך יוקצו לכך מיליארד מדי שנה.

תוקם ועדת שרים לענייני החברה הערבית בראשות רה"מ המיועד, נפתלי בנט, ויקודדו תוכניות בנייה חדשות בחברה הערבית, כשהמטרה היא 10,000 יחידות דיור חדשות לציבור הערבי.

באשר לסוגייה שהעסיקה את הימין, האם ימינה מכרה את הנגב או לא, בהסכם נטען כי הוא מקדם בדיוק את הסעיפים אותם קידם בנימין נתניהו בממשלתו: הכרה בשלושה יישובים בדואים, וקידום תוכנית בתשעת החודשים הקרובים להסדרת היישובים הלא חוקיים בנגב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר