"לפיד הבין שטעה"

יזהר שי על החרמת החרדים: "בכייה לדורות"

השר לשעבר, יזהר שי, תוקף את העובדה ש"ממשלת האחדות" לא כוללת בתוכה את הסיעות החרדיות: "בכייה לדורות, זו עלולה להיות אחת התוצאות האפשריות" (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יזהר שי (צילום: אוליבר פיטוסי)

השר לשעבר מ'כחול לבן', יזהר שי, תוקף את העובדה ש"ממשלת האחדות" לא כוללת בתוכה את הסיעות החרדיות: "בכייה לדורות, זו עלולה להיות אחת התוצאות האפשריות".

לדבריו: "בכייה לדורות. זו עלולה להיות אחת התוצאות האפשריות של ממשלת השינוי שתקום מחרתיים במדינת ישראל. אל תבינו אותי לא נכון. אני שמח על הקמתה ומברך את כל השותפים לה".

לדברי יזהר שי: "ממשלה הזו קמה ללא נציגים של הציבור החרדי בישראל. בפעם האחרונה שזה קרה, נוצר הקרע בין מנהיגי הציבור החרדי לבין חלק ממנהיגי הציבור החילוני, אלה המובילים עכשיו את ממשלת השינוי. אמרתי בעבר ליאיר לפיד שזו היתה טעות להדיר את המפלגות החרדיות בממשלה ההיא. גם מסיבות פוליטיות וגם מסיבות ערכיות. גם הוא כבר מבין שהוא טעה אז והוא מנסה מזה זמן רב לייצר תיקון, עד כה ללא הצלחה.

"אלמלא החרם החרדי עליו, שייצרה ממשלת נתניהו-לפיד הקודמת, יאיר לפיד יכול היה להקים ביום ראשון ממשלה בראשותו, בלי רוטציה ומבלי להעניק כל כך הרבה כוח וסמכויות ופשרות כואבות לימין העמוק של סער ובנט, ימין שעמדותיו רחוקות כל כך ממצביעי גוש המרכז שמאל, אלה שתולים בממשלה הזו תקוות גדולות לשינוי".

שי הדגיש: "כדי שמדינת ישראל תמשיך לצמוח ב 30 השנה הקרובות למעצמה יהודית דמוקרטית ובעלת זכויות אזרחיות שוות (וגם חובות) לכל 18 מליון תושביה (כן, זו התחזית לשנת 2050), החרדים ואנחנו חייבים ללמוד לחיות ביחד, לשתף פעולה, להעניק כבוד הדדי ולגשר איכשהו על הפערים הגדולים הפרושים בינינו.

"אין לנו ברירה אחרת, אם אנחנו רוצים שמדינת ישראל תמשיך להיות המקום הכי טוב והכי בטוח בעולם עבור הילדים שלנו והנכדים שלנו וכלל הדורות הבאים. והתהליך המשותף הזה לא יכול להתחיל בעוד 30 שנה. הוא צריך היה להתחיל כבר ביום ראשון הקרוב".

"כמובן,, הוסיף השר שעבר: "גם מנהיגי המפלגות החרדיות אשמים. יותר מזה, נראה שעיקר האשמה מוטלת עליהם. הברית הדביקה שכרתו עם נתניהו הוליכה אותם לאופוזיציה, ריסקה את אחיזתם במוקדי הכוח הכל כך חשובים להם ובהחלט איננה מייצגת נאמנה את טובת הציבור החרדי בישראל.

"אבל בשורת השינוי צריכה היתה גם להיות תחילתה של הידברות אמיתית, לא רק בין שמאל לימין, לא רק בין ערבים ליהודים, אלא גם בין חרדים לחילוניים וחובשי הכיפות הסרוגות. ובמובן הזה למרבה הצער, הממשלה הזו - לפי שעה - תהיה ממשלת שינוי לרעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר