בנאום סוחף

בנימין נתניהו: "נהיה באופוזיציה בגב זקוף"

ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו, נשא דברים בכנסת כשהוא תוקף את ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט ואמר כי הוא חושש שלא יצליח לעמוד מול הלחצים של ארה"ב (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו, אמר בנאומו: "אני עומד כאן בשם מיליוני אזרחים, שבחרו בדרך של זקיפות קומה ולא בדרך של הרכנת ראש. אני עומד כאן כשליח ציבור נבחר של למעלה מממליון אזרחים שהצביעו לליכוד בראשותי ועוד מיליון שהצביעו לממשלות ימין שחשבו שתוקם ממשלה בראשותי. למענם אני מבטיח לפעול להמשיך את קיומה ושגשוגה של מדינת ישראל".

"בכל תפקידיי הייתה לי הזכות לפעול לילות כימים פשוטו כמשמעו, למען המדינה האהובה שלנו. יחד עם חבריי בליכוד ושותפיי בימין, הפכנו את ישראל לכוח עולמי. בתחומים רבים למעצמה. עשינו זאת לא מתוך כניעה ללחצים בינלאומיים לא מתוך חולשה, אלא מתוך עמידה איתנה ופיתוח העוצמה של מדינת ישראל. העוצמה המשולבת הזו הביאה לישראל הישגים אדירים שלא היו לנו מעולם".

יצאנו ראשונים בעולם מקורונה בעוד מדינות רבות מאד עדיין נתונות בסגרים ובהגבלות. הפכנו את ישראל לכלכלה חופשית כל כך הרבה רפורמות. הפכנו אותה לאחת מעשרים הכלכלות העשירות בעולם. הגדלנו את השוויון בניגוד למה שאומרים.

נאבקנו בנחישות נגד מאבקיה של איראן ליצירת נשק גרעיני גם כשנאלצנו לעמוד לבדנו מול העולם. נחישות זו השפיעה על הממשל הקודם בארה"ב לצאת מההסכם וסייע גם למדינות נוספות ערביות להבין את הסכנה ולכרות איתנו הסכמי שלום היסטוריים "הסכמי אברהם". בהסכמים אלו שינינו את הדוקטרינה הישנה והמסוכנת של שטחים תמורת שלום".

הבאנו הכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל והעברת שגרירות ארה"ב אליה, הכרה ברמת הגולן ובישובים ביו"ש. טיפחנו את היחסים עם רוסיה ועם נשיא רוסיה ועל ידי זה הבטחנו את חופש הפעולה האווירי בשמי סוריה כדי למנוע את ביסוס האיראנים בסוריה.

הורדנו מיסים עודדנו תחרות והסרנו הרבה חסמים ומונופולים. כולכם רואים את השינוי, גורדי שחקים, קניונים מנופים בכל מקום. חיברנו את הפריפריה למרכז בגשרים רכבות ומחלפים. אני מבקר ורואה את הגאווה העצומה של התושבים נוכח הפיתוח האדיר שלא היה בזמן של קודמנו. פעם קראו להם ישראל השנייה בהתנשאות, אנחנו מבטלים את זה ואסור לחזור לשם.

הורדנו את האבטלה והעלנו את שכר המינימום. הקמנו טייסת כיבוי שהצילה חיים רבים אפילו עכשיו בכניסה לירושלים. הוצאנו את הגז מהמים והפכנו את ישראל לראשונה למעצמה אנרגטית שמייצאת גז למצרים וירדן ובעתיד גם לאירופה שלא נדבר על הכסף הרב שנכנס לקופת המדינה.

הנהגנו מדינות של שמים פתוחים ושברנו שיאים בתיירות. במשך 11 שנים ולא בקומץ פגישות בין חברי כנסת זה או אחר, השקענו בחברה הערבית בישראל בתשתיות בבריאות ובחינוך, ותחנות משטרה שלא היו. עשינו זאת כדי לשמר את כל אזרחי ישראל בסיפור ההצלחה הישראלי.

הפכנו את ישראל למעצמת סייבר, הקמנו גדר בגבול סיני שבלם הסתננות בלתי חוקית מאפריקה, דבר שהיה מחסל סופית את מדינת ישראל כמדינה יהודית. בניגוד לשנים המדממות שקדמו לנו שבהם שטפו אותנו גלי טרור בלתי פוסקים. הבאנו את העשור הבטחוני הטוב ביותר שהיה לנו. פחות חיילים ואזרחים נפגעו בעשור האחרון בהשוואה לכל עשור אחר מאז קום המדינה. לפני זה מה היה לנו אוטובוסים מתפוצצים ומסעדות מתפוצצות עכשיו יש לנו מסעדות מפוצצות בבני אדם שאוכלים ללא מורא. זה לא קרה במקרה, זה קרה כי הובלנו מדיניות בטחונית אחרת, תקיפה מרתיעה ומוסכמת שגובה מחיר כבד מאד מאויבינו ועם זאת נמנעת מפזיזות ומאימפולסיביות. זו הייתה גם מדיניות מאד נועזת ביצענו פעולות נועזות בעומק האויב כמו הבאת ארכיון הגרעין מתוך איראן ובפעולות נוספות".

זו הדרך שלנו, שלי ושל חבריי למחנה הלאומי, חבריי לימין האמיתי ואם נגזר עלינו להיות באופוזיציה נעשה זאת בגו זקוף עד שנפיל את הממשלה המסוכנת הזו ונחזור להנהיג את המדינה בדרכנו.

נתניהו התייחס להסכם הגרעין אליו ארה"ב רוצה לחזור ואמר: "אני מודאג שבעתיים אחרי ששמעתי את בנט, כי הוא תמיד עושה הפוך ממה שהוא אמר, כמו שאמר שלא יישב עם מנסור עבאס ויאיר לפיד".

עם כל הכבוד לידידיתנו הגדולה ולידידי הוותיק מזה 40 שנה, הנשיא ג'ו ביידן, למרות בקשתם לשמור את המחלוקת בנושא הגרעין באופן שקט, אבל אמרתי להם שלא אנהג כך. לבנט אין הת המעמד הבינלאומי ואת הידע כדי לאפשר לו התנגדות אמתית מול האמריקנים. זהו ההבדל החשוב והגורלי ביותר למדינת ישראל. ראש ממשלה בישראל צריך להיות מסוגל לומר לא לנשיא אמריקני ולגבות את זה בפעולות.

למין הרגע שארה"ב תחזור להסכם הגרעין עם איראן, הממשלה הזו לא תאשר פעולות משמעותיות בתוך איראן למנוע את התפתחות הגרעין. לכל היותר הם ידברו, אבל זה כמו כוסות רוח למת.

אין פלא שבאיראן חוגגים היום. לולי המאמצים שהובלנו כבר מזמן היו להם פצצות גרעין. הם מבינים שמהיום יש בישראל ממשלה חלשה ורופסת שתתיישר עם תכתיבי המדינות.

חברי הממשלה מהימין המדומה יצייצו כמה ציוצים רפים וינסו להונות שוב את מצביעיהם כפי שעשו בבחירות. איך נגן על התיישבות כשחלק גדול מחברי הממשלה רוצים לפגוע בהתיישבות?

"כולכם רואים את הצחוק שם במשפט, הכל שם קורס, אין כלום כי לא היה כלום", התייחס נתניהו למשפטו.

אנחנו מוסרים לכם כלכלה במצב טוב יותר מרוב כלכלות העולם. כיווצנו את הגירעון, הורדנו את האבטלה והחזרנו את הצמיחה. אבל מניסיון העבר, וחזרתי פעמיים מהאופוזיציה, בכל פעם כשאנחנו חוזרים לשלטון אנחנו צריכים לתקן את הנזקים של קודמינו. מצד שני, לא הכל שחור, יש לכם שר אוצר נקי כפיים ובר לבב שבוודאי יפעל רק לפי האינטרס הלאומי. יש לי רק בקשה אחת: תשתדלו לקלקל כמה שפחות כדי שנוכל לתקן אותה כמה שיותר מהר כשנחזור.

איך אפשר לתת אמון במי שהונה את בוחריו בהונאה שלא ראינו כמותה מאז קום המדינה. בנט התחייב והבטיח כי בשום תנאי לא ייתן את ידו להקמת ממשלה בראשות יאיר לפיד, כי הוא איש ימין. על זה אמר משורר תהילים, "פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר". וגם השיר בן זמננו "מילים יפות ללא כיסוי והבטחות ללא גיבוי והסוף תמיד חסר סיכוי".

אם מצביעי בנט היו יודעים מה הוא סיכם עם לפיד לפני הבחירות הוא לא היה עובר את אחוז החסימה. בנט הוליך שולל עשרות אלפי מצביעי ימין והעביר את קולם מימין לשמאל. הציבור לא ישכח את תרגיל ההונאה העצום הזה ויבוא חשבון איתו ועם חבריו בקלפי. התקשורת כמובן תלטף אותו ואת כל מי שסביבו כי הם יודעים את האמת הפשוטה בנט וחבריו הם פייק ימין וגם הציבור יודע את זה.

יש צדיק אחד בסדום הזאת, חבר הכנסת עמיחי שיקלי, הוא היחיד מבין חברי הכנסת של הימין המדומה, היחיד שנשאר נאמן לעקרונותיו ולרצון בוחריו. לא הוא העריק, אתם חברי ימינה אתם העריקים. שמעתי את התירוצים של בנט, בכך שהיה צריך להפסיק את הסחרור של בחירות חוזרות לכנסת, אבל אם באמת רציתם למנוע בחירות לכנסת מדוע התנגדתם לבחירות ישירות לראשות הממשלה שהיו מביאות סוף לפלונטר הפוליטי מבלי לפזר את הכנסת. כי אתם יודעים טוב מאד שבבחירות ישירות כאלה אני מביס כל אחד מכם. אתם אלה שהכנסתם את ישראל לסחרור פוליטי של דורות בכך שקבעתם ראשונים שמי שיש לו שישה מנדטים יכול להיות ראש ממשלה בישראל. ראש ממשלה שעומד על סיכה.

כל הסקרים כולל אלו של אתמול, מראים שהציבור רוצה אותי כראש ממשלה ולא אתכם. אתם מפחדים מהדמוקרטיה שאתם מוכנים לחוקק חוקים פאשיסטיים אנטי דמוקרטיים נוסח צפון קוריאה, סוריה ואיראן נגד המועמדות שלי כפי שבמדינות אלו פוסלים מועמדים שיכולים להחליף את ההנהגה. אתם מדברים גבוהה גבוהה על אחדות לאומית אבל ממשלה שמדירה 53 מנדטים של ימין אמיתי אינה ממשלת אחדות.

אתם מדברים על ריפוי.. שני מיליון אזרחים שהצביעו לימין הם מחלה בשבילכם? כשרר האוצר שלכם אומר שצריך להכניס את החרדים למריצה ולשלוח אותם למזבלה. הדברים האלה מבחינתכם היא לא הסתה, ביקורת מהימין היא תמיד הסתה מבחינתכם. הסתה מהשמאל של שליחת בני אדם במריצות למזבלה זה חופש הביטוי.

אינספור פעמים יכולתי להתאתרג כמו כמה מקודמיי ולעקור יישובים כדי לזכות למחיאות כפיים באולפנים. במשך חצי יובל שנים לא נכנעתי כי אני פועל בשמו של ציבור ענק המונה מיליוני אזרחים, עם עתיק יומין בן אלפי שנים שרוצה לחיות בשלווה בארץ ישראל.

לא תשתיקו את מצביעי הליכוד, ש"ס, ימינה והציונות הדתית. גם לא תשתיקו אותי. נמשיך לפעול יחד עבור המדינה האהובה שלנו. אני אהיה במאבק יום יומי נגד ממשלת השמאל המסוכנת הזו כדי להפיל אותה ובעזרת השם זה יקרה הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר