"נתחיל בזמן" • צפו

בשם ובמלכות: בנט פתח את ישיבת הממשלה ב"שהחיינו"

לאחר ש-60 חברי כנסת הביעו את תמיכתם בממשלת בנט-לפיד, ראש הממשלה בנט כינס את חברי הממשלה החדשה לישיבה מיוחדת ובפתח דבריו, בירך ברכת שהחיינו בשם ובמלכות • צפו (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט ולפיד בישיבת הממשלה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר יום סוער בכנסת, שהועבר בשידור חי, כאן ב'כיכר השבת', ראש הממשלה החדש נפתלי בנט, כינס את חברי ממשלתו באולם נגב שבכנסת.

ראש הממשלה בנט, החובש כיפה, פתח את ישיבת הממשלה בברכת שהחיינו - בשם ובמלכות, ואמר: "חברים, ידידי ראש הממשלה החליפי ושר החוץ - יאיר לפיד, ראשי המפלגות, שרי הממשלה כולם, אזרחי ישראל, אנחנו בפתחם של ימים חדשים".

"תלאות, וזאת לא מילה מוגזמת במקרה הזה, ההקמה של ממשלת האחדות מאחורינו, ועכשיו – אזרחי ישראל כולם נושאים אלינו את עיניהם וחובת ההוכחה עלינו. אנחנו נפעל יחד, בשותפות ובאחריות, כדי לאחות את הקרע בעם ובאופן מיידי להחזיר את המדינה לתפקוד סדיר אחרי תקופה ארוכה של שיתוק, של מריבות, עם הפנים קדימה".

"אנחנו נתחיל את הישיבות בזמן", עקץ את נתניהו והוסיף: "המלצה, כי לא בהכרח ניפגש עד הפגישה הבאה - את מנכ"לי המשרד תבחרו בקפידה, לא בחיפזון. אין דחיפות. בכל המשרדים שאני נכנסתי - המשכתי עם המנכ"לים. אני מאמין בכם, בכל אחד מכם".

"יש כאן מצב מיוחד שהשרים מתאימים במיוחד לתפקידיהם וזה מרענן. כדי שהמהלך הזה יצליח, נצטרך לשמור על איפוק בהיבטים האידיאולוגיים. להתמקד בעשייה מעשית, בחיים עצמם. סלילת כבישים, חינוך, בריאות, כלכלה, ביטחון. וזה ישמור על יציבות הממשלה. איש איש במשרדו ובעשייתו העתידה לבוא. בעזרת השם, נעשה וגם נצליח".

"אסיים במילותיו של רבי אלימלך מליז'ענסק: אַדְּרַבָּה, תֵּן בְּלִבֵּנוּ שֶׁנִּרְאֶה כָּל אֶחָד מַעֲלַת חֲבֵרֵינוּ וְלא חֶסְרונָם, וְשֶׁנְּדַבֵּר כָּל אֶחָד אֶת חֲבֵרו בַּדֶּרֶךְ הַיָּשָׁר וְהָרָצוּי לְפָנֶיךָ, ואַל יַעֲלֶה שׁוּם שנְאָה מֵאֶחָד עַל חֲבֵרו חָלִילָה".

בנט מקריא את תפילת רבי אלימלך מליז'ענסק (ערוץ כנסת)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהשתתף אף הוא בישיבת הממשלה, נשאל על ידי כתב ערוץ הכנסת, "האם משפט של ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו יעבוד יותר מהר?, מנדלבליט השיב לו: "מערכת המשפט תעבוד כמו תמיד, הממשלה תעבוד כמו תמיד ויהיה בסדר".

מנדלבליט משיב לכתב (ערוץ כנסת)

טרם התכנסות הממשלה החדשה, אמר ח"כ משה אבוטבול: "בשיחה עם ח״כ נתניהו הודיתי לו על עשייתו למען העם והמדינה שנים רבות, איחלתי לו הצלחה כיו״ר האופוזיציה, ואמרתי לו מבחינתי אתה תמיד רוה"מ. לפני מס׳ שנים כשעזבת אמרת "אנחנו עוד נחזור", חשוב שתגיד כך גם כעת זה מחזק את כל הימין".

נתניהו השיב לו: "אכן צודק, אנחנו עוד נחזור בעז"ה".

חבר הכנסת מוסי רז פנה לבנט טרם התכנסות הממשלה ואמר: "נקטו עמדה ברורה סביב המתרחש בשטחים הכבושים"

"אני קורא לכם (בנט ולפיד) לפעול להגעה לרגיעה בשטחים ולהפסקת כל צורה של התנכלות באוכלוסיה האזרחית הפלסטינית בשטחים הכבושים, הן זו המגיעה מצד כוחות צה"ל שבשטח, והן זו המגיעה מצד המתנחלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר