הממשלה ה-36 יצאה לדרך

חפיפה, תמונה וטקסי חילופים; זה מה שצפוי בבוקר הראשון

לאחר ש-28 שרי הממשלה ה-36 הושבעו בכנסת, ועם שוך החגיגות על החלפת השלטון, הממשלה החדשה - שהשובעה על חודו של קול, תנסה לעבוד ולהצדיק את קיומה; זה מה שצפוי היום (פוליטי)

ישיבת הממשלה הראשונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר ש-28 שרי הממשלה הושבעו אמש (ראשון) במליאת הכנסת ועם שוך החגיגות על החלפת השלטון בישראל, הבוקר, הממשלה החדשה, ה-36 במספר - שאושרה על חודו של קול, תחל לעבוד.

חילופי השלטון ימשיכו בפגישת חפיפה שתתקיים בין בנימין נתניהו לנפתלי בנט. הפגישה תתקיים בשעות הצהריים במשרד ראש הממשלה בירושלים, אך לא יתקיים טקס חילופים רשמי בין השניים.

בנט מקריא בנאומו את "מילותיו של רבי אלימלך מליז'ניק" (צילום: ערוץ כנסת)

במהלך הפגישה ידונו בנט ונתניהו בהעברת השלטון וכן בפינוי מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בבירה. לפי הערכה, משפחת נתניהו תפנה את הבית בתוך ימים ספורים. אך במשפחת בנט החליטו לפי שעה להישאר לגור בביתם ברעננה, מה שגרם לסגירת רחובות באזור הבית - בשל אבטחת השב"כ המחמירה.

בנט, מתכוון בשלב זה להשתמש במעון ראש הממשלה בירושלים לפגישות רשמיות בלבד, אך ספק אם הדבר יחזיק מעמד ואולי השב"כ, שמאבטח את בנט באופן מלא מאז סוף השבוע באמצעות היחידה לאבטחת אישים, ישכנע אותו לעבור לירושלים כדי למנוע מטרד לשכנים ולייצר קושי אבטחתי.

בנט ולפיד, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
בנט ומנדלבליט בישיבת הממשלה הראשונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עוד קודם לכן, בשעה 11:00 בבוקר, חברי הממשלה החדשה - שלמרות הבטחות ראשיה כי יקימו ממשלה של 18 שרים בלבד, הם הקימו ממשלה המונה 34 שרים וסגני שרים - יתכנסו בביתה נשיא ראובן ריבלין לתמונה המסורתית, רגע לפני שריבלין יעזוב את תפקידו.

לאחר מכן, יחלו במשרדי הממשלה השונים, טקס חילופי השרים. למעט במשרד לביטחון פנים, שם השר הנכנס עומר בר לב שמחליף את אמיר אוחנה, החליט לבטל את הטקס, לדבריו, "על רקע המתיחות הביטחונית בירושלים". לדבריו, "המפכ"ל וצמרת המשטרה יהיו בשטח ולא בטקסי כבוד. קדימה לעבודה".

גם פגישת החפיפה בין השר המוסלמי עיסאווי פריג' לשר היוצא אופיר אקוניס, במשרד לשיתוף פעולה אזורי, בוטל לאחר שאקוניס אמר כי המשרד "מיותר".פריג' הגיב על הדברים בטוויטר וכתב: "נראה לי שיהיה גם מיותר שניפגש, כי אין טעם בחפיפה עם מי שאומר שתפקידו היה מיותר. טוב יעשה אקוניס, אם ילמד פרק בממלכתיות ובהעברת שלטון ראויה. המשרד זקוק לשר שמאמין בו ובחזון ההשתלבות במרחב, ולא במי שכנראה ראה בו רק כיבוד שסיפק לו פינוקים מיניסטריאליים".

לעומת שני אלה, ביתר משרדי הממשלה יערכו טקסי חילופים:
ב-09:30 - במשרד הכלכלה, אורנה ברביבאי תחליף את עמיר פרץ.
ב-12:30 - במשרד הפנים, איילת שקד תחליף את אריה דרעי; במשרד העבודה והרווחה, מאיר כהן יחליף את איציק שמולי.
ב-13:00 - במשרד החוץ, יאיר לפיד יחליף את גבי אשכנזי; במשרד לשירותי דת, מתן כהנא יחליף את יעקב אביטן.
ב-13:30 - במשרד המשפטים, גדעון סער יחליף את בני גנץ.
ב-17:00 - במשרד הבריאות, ניצן הורוביץ יחליף את יולי אדלשטיין.

בנט וליברמן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
ישיבת הממשלה הראשונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשעות הערב אמש, לאחר ישיבת הממשלה הראשונה בראשותו, קיבל בנט את התדרוך הביטחוני הראשון שלו, על-ידי המזכיר הצבאי לראש הממשלה, תא"ל אבי בלוט וראש המל"ל, מאיר בן שבת, שניהם, כפי שדווח אתמול, יישארו בשלב זה בתפקידם. בתדרוך, מטבע הדברים, הוא נחשף לדברים שרק ראש הממשלה נחשף אליהם.

את ישיבת הממשלה הראשונה, פתח בנט בברכת "שהחיינו", והבטיח "לאחות את הקרעים". לפיד אמר בישיבה כי "חברות ואמון הביאו להקמת הממשלה, ומה שיחזיק אותה זה חברות ואמון".

אמש, שוחח ראש הממשלה בנט עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן - לאחר שזה מיהר להוציא הודעת ברכה, מיד עם השבעתו של בנט. השניים, כך נמסר מלשכת בנט, שוחחו על "מחויבותם לחיזוק הקשרים בין המדינות ולשמירת ביטחונה של ישראל".

מנדלבליט מתעד את חילופי השלטון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש ממשלת הודו, נרדרה מודי, בירך בעברית את ראש הממשלה בנט: "כבוד ראש הממשלה, ברכותי לכבוד קבלת תפקידך החדש כראש ממשלת ישראל. לקראת ציון 30 שנה לשדרוג היחסים הדיפלומטים בשנה הבאה, אני מצפה להיפגש איתך ולהעמקת היחסים האסטרטגיים בין המדינות שלנו".

שר החוץ וראש הממשלה החלופי יאיר לפיד שוחח עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. במהלך השיחה הודה לפיד למזכיר המדינה על התמיכה הבלתי מסויגת של ארה"ב במדינת ישראל. בסיום השיחה הזמין מזכיר המדינה את שר החוץ לוושינגטון.

בסביבתו של נפתלי בנט עמלים כעת על בחירת הכוורת שתקיף את ראש הממשלה החדשה. בין השמות שהועלו היו אייל גבאי לתפקיד מנכ"ל משרד רוה"מ, תפקיד אתו מילא בעבר לצדו של נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר