במודיעין עילית • צפו

הסבא התמוטט בריקודים; הבן גילה קור רוח

במהלך חתונה שנערכה אמש במודיעין עילית, סב החתן חווה התמוטטות כששהה ליד התזמורת, בנו של הסב, גילה קור רוח והחל לבצע באביו פעולות החייאה בדיפיליברטור • צפו (חרדי)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
מקום האירוע (צילום: איציק אוחנה)

בחתונה שנערכה אמש (שני) באולמי 'גן הדסים' במודיעין עילית, סב החתן איבד הכרה במהלך הריקודים, ובזכות תושיית הבן, הסב בחסדי שמיים ניצל.

במהלך הריקודים, סב החתן עמד בחתונה ליד מקום התזמורת באולם, ולפתע החל לאבד הכרה, הזמר רולי דיקמן, עצר את המוסיקה שהתנגנה וקרא לעזרה מהקהל.

שלב אחר שלב ממצלמתו של הזמר רולי דיקמן (קרדיט: רולי דיקמן. עריכה: איציק אוחנה)

אב החתן ובנו של הסב שהתמוטט, לא איבד את קור רוחו, והחל החייאה מידית תוך שהוא מזעיק עזרה ודואג להביא את מכשיר הדיפיליברטור.

תוך דקות כונני חירום שהוזעקו למקום סייעו לאב בפעולות ההחייאה, ונתנו שוקיים חשמליים מהדפברילטור ובחסדי שמיים, ההחייאה הצליחה.

הריקודים והשמחה שכאמור הופסקו בעקבות המקרה, המשיכו לאחר ההחייאה המוצלחת, כאשר כונני החירום, מנסים להחזיר את השמחה לחתונה שכמעט ונהרסה.

כתב 'כיכר השבת', משה מנס, שהגיע לאירוע כאיש כוחות החירום, מספר: "מדובר בסב החתן ששכב מחוסר הכרה, בלי דופק ונשימה, שחזר לחיים. כמה דקות אחר כך כבר ראיתי ושמעתי אותו מדבר. והחתונה שנעצרה בצורה כזו טרגית התאוששה לה עם הידיעה שהסבא התעורר. גם הכוננים נכנסו לעניין והחלו לרקוד עם החתן, לעשות שמח".

מנס מספר: "תדעו, כי יש אחוז מטורף של החייאות על רקע לבבי שלא צולחות - רק כי לא היה שם מישהו שיתחייל עיסויים. רק כי לא היה דפיברילטור. הסבא של החתן ניצל, בזכות הבן שלו שהתחיל עליו החייאה מיד, ובזכות הכוננים; אריה הרשלר ויהודה מור שהגיעו למקום במהירות והשתמשו בדיפברילטור שהיה במקום".

משה מנס ואריה הרשלר - החובש שהציל יחד עם חביריו (משה מנס)

"תעצרו שניה", מסביר מנס ואומר, "תקראו כמה פשוט וקל להציל חיים. אתם לא צריכים להיות רופאים או חובשים ולא צריכים שום ציוד או אפוד עם כיתוב חובש של ארגון כזה או אחר. הנה מה שאתם צריכים לדעת בשביל להציל לחיים. תקראו, כי בדרך כלל אירועים כאלה מגיעים בהפתעה.

1 - בדיקה אם הוא בהכרה - על ידי קריאה אליו.

2 - לוודא שמישהו ספציפי התקשר למוקד החרום.

3 - בדקו אם יש תגובה למגע פיזי.

4 - אם אינו נושם התחילו עיסויים. וחברו בהקדם האפשרי דיפיברילטור. כל המכשירים האלו פשוטים וקלים לשימוש וברגע שפותחים אותם יש קול שמסביר מה לעשות.

את העיסויים מבצעים כאשר הנפגע שוכב על משטח קשה והמטפל רוכן על הברכיים לצידו. לאחר הפשטה של פלג גופו העליון של הנפגע - יש למקם את הידיים עם כף יד אחת על גבי השניה, ולהניחן במרכז בית החזה, על העצם, בין שתי הפטמות. כעת יש ללחוץ חזק ומהר, בקצב של 100-120 לדקה (שתי לחיצות בשניה), עם מינימום הפרעות לרצף העיסויים".

חשוב לזכור: על פי ההערכות, ניתן היה להציל עד 70% מהחולים שנפטרו בשל דום לב, אם הייתה מבוצעת בהם החייאה תוך ארבע דקות מרגע האירוע. תעשו את זה, תצילו חיים!"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר