'הוכחנו את עצמנו'

המשטרה מסכמת בסיפוק את מצעד הדגלים: "ביצוע מוצלח"

עשרות בודדות מבין אלפי המשתתפים בצעדה, תועדו קוראים "מוות לערבים", וכמה מפרי סדר נעצרו, אך רוב מוחלט מבין הנוכחים התנהג כיאות ולא הוביל להסלמה באזור הנפיץ (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

בסיום הערכת מצב שהתקיימה, בתום צעדת הדגלים, בחפ"ק המשטרתי הקדמי שהוצב בסמוך לשער שכם בירושלים, סיכמו בכירי המשטרה בסיפוק את המבצע, שלמעט רגעים ספורים עבר יחסית בשלום, ולא הוביל להסלמה כפי שחששו כל העת.

השר לביטחון פנים, עומר בר לב, המפכ"ל יעקב שבתאי, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, מפקד מג"ב וראש אגף מבצעים, עכבו מקרוב אחר פעילות אלפי השוטרים והלוחמים במחוז.

כזכור, עשרות בודדות מבין אלפי המשתתפים בצעדה, תועדו קוראים "מוות לערבים" ואמירות גזעניות אחרות, וכמה מפרי סדר נעצרו - גם מבין הצופים הערבים - אך רוב מוחלט מבין הנוכחים שמר על החוק והתנהג כיאות.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מוקדם יותר קיבל מפכ"ל המשטרה שבתאי, בחפ"ק, את פניו של השר לביטחון פנים, והסביר לו על הפעילות המבצעית המאומצת של משטרת ישראל ברחבי הארץ, בדגש על אבטחת הצעדה ושמירה על מרקם חיים תקין ברחבי העיר ירושלים.

השר בר לב, שכאיש מפלגת העבודה הפתיע בהתעקשותו על קיום המצעד בשל היותה של ירושלים "בירת ישראל הנצחית", אמר לשוטרים עם סיום המצעד: "אני מודה לכם על הביצוע המוצלח. פעלתם בצורה נבונה, מתחשבת, בתוך מערכת אילוצים מורכבת ותמונת מציאות משתנה".

"התכנית המבצעית שהוצגה לי אמש הוכיחה את עצמה והביאה לסיום מוצלח של האירוע. תודה לכלל הכוחות והמפקדים בשטח", הוסיף השר לביטחון פנים בפני צמרת המשטרה.

המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי, סיכם: "סיימנו הערב לאחר הכנות רבות, אירוע מורכב בו לקחו חלק אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב. ההיערכות הארצית אשר במרכזה מחוז ירושלים של משטרת ישראל, אפשרה את קיום האירוע ואת חופש הביטוי כפי שהגדרנו, תוך מתן מענה מבצעי חזק, התקפי ומהיר לכל אירוע שהתפתח".

"משטרת ישראל מתמודדת עם אתגרים רבים, כשמטרת העל היא שמירה על חיי אדם, החוק והסדר. אנו נמשיך להיות ערוכים גם בשעות הקרובות בכוחות מתוגברים בירושלים ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ בכדי לוודא שהסדר נשמר", חתם שבתאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר