"ביזוי ביהמ"ש והכנסת"

משה ארבל חשף במליאה את 'הצביעות של מרצ' • צפו

הח"כ מש"ס הקריא את טענות מרצ נגד ממשלת החילופים של נתניהו וגנץ, וכעת יושבת בממשלת החילופים של בנט ולפיד, והלם בהם: "בג"צ מהווה את מפלטו של הפוליטיקאי שהפסיד בבית המחוקקים" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

בכירים רבים בממשלת בנט-לפיד היו צריכים לעבור על לא מעט הבטחות בחירות שלהם ועל קריאות שקראו נגד חוקי עבר של הקואליציה, וכעת הם משתמשים באותם החוקים בדיוק, כדי לתחזק את קואליציית בנט-לפיד.

כמו בנט וישיבה עם לפיד ועבאס, לפיד עם החוק הנורווגי, כך גם מרצ, שהגישה עתירה לבג"ץ - שעדיין לא נמחקה, אלא ניתן פסק דין זמני - נגד חוק יסוד ממשלת החילופים של בנימין נתניהו ובני גנץ, וכעת יושבת בגאון, עם שלושה תיקים ממשלתיים, בממשלת החילופים של נפתלי בנט ויאיר לפיד.

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס התייחס בנאומו היום (רביעי) למה שהוא מכנה "הצביעות של מרצ", והלם במפלגת השמאל.

"אני מבקש לצטט מתוך מסמך משפטי שהוגש לבג"ץ", ציטט ארבל, "התיקון לחוק היסוד מביא לשינוי משמעותי במשטר במדינת ישראל. במקום רה"מ אחד נוצרת ממשלה דו-ראשית. התיקון יוצר מנגנונים שכל אחד משני ראשי הממשלה אוחז בגרונו של השני כראוי להסכם - שימו לב למילים- בעולם התחתון, ולא לחוקתה של מדינה דמוקרטית".

"את המילים הללו כתבה סיעת מרצ, בעתירה שעדיין תלויה ועומדת - והנה הופ, התחלף השלטון וחברי מרצ יושבים סביב שולחן ממשלת החילופים. רוממות הדמוקרטיה בגרונם ורוממות שלטון החוק בגרונם - ומעשיהם הם מעשי ביזוי בית המשפט. דוגמה קלאסית לביזוי בית המשפט", תקף ארבל.

ארבל תקף את חברי המפלגה שנכחו במליאה: "מרצ, הדגמתם איך בג"ץ מהווה את מפלטו של הפוליטיקאי שהפסיד בבית המחוקקים. ביזיתם את בית המשפט ואת הכנסת. כאשר זה משרת את האינטרס הצר, האינטרס הציבורי הולך ונעלם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר